نرم افزارحسابداری صدگان

‌قانون مربوط به تعيين عيدي و پاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاههاي مشمول قانون كارمصوب۷۰/۱۲/۶

113 20,564

حسابداراپ

‌ماده واحده – كليه كارفرمايان كارگاههاي مشمول قانون كار مكلفند به هر يك از كارگران خود به نسبت يك سال كار معادل شصت روز آخرين مزد،‌به عنوان عيدي و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختي از اين بابت به هر يك از كاركنان نبايستي از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانوني تجاوز كند.

‌تبصره ۱ – مبلغ پرداختي به كاركناني كه كمتر از يك سال در كارگاه كار كرده‌اند بايد به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت ايام كاركرد در سال، محاسبه‌گردد. مبلغ پرداختي از اين بابت براي هر ماه نبايد از يك دوازدهم سقف تعيين شده موضوع ماده واحده اين قانون تجاوز نمايد.
‌تبصره ۲ – در كارگاههايي كه مطابق رويه جاري كارگاه بيش از مبالغ فوق پرداخت مي‌نمايند، عرف كارگاه معتبر خواهد بود.
‌تبصره ۳ – رسيدگي به اختلافات ناشي از اجراي اين قانون در صلاحيت مراجع پيش‌بيني شده در فصل حل اختلافات قانون كار مي‌باشد.
‌تبصره ۴ – اين قانون از تاريخ تصويب لازم‌الاجرا بوده و جايگزين لايحه قانوني تأمين منافع كارگران مشمول قانون سهيم كردن در منافع كارگاههاي‌صنعتي و توليدي مصوب ۱۳۴۱ و لغو قوانين مصوب ۱۳۵۹.۴.۲۳ شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران مي‌گردد.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علني روز سه‌شنبه مورخ ششم اسفند ماه يك هزار و سيصد و هفتاد مجلس شوراي اسلامي‌تصويب و در تاريخ ۱۳۷۰.۱۲.۶ به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.

پندار سیستم

.
‌رئيس مجلس شوراي اسلامي – مهدي كروبي

.

محل تبلیغ شما

113 نظرات
  1. منصور می گوید

    سلام اگر میشه در خصوص عیدی کارگران بخشنامه را با سربرگ ارائه کنید ممنون

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چون مطالب ما متني است امكان درج سربرگ را نداريم ولي اين قانون درسايتهايي مثل روزنامه رسمي يا مجلس قابل مشاهده است.
    موفق باشيد.

  3. غلامعلی می گوید

    سلام
    در پایان سال ۹۲ با حداکثر عیدی ۱۴۶۱۰۰۰، در مورد کارگری با حقوق پایه ۱ میلیونی که یک سال کامل در کارگاه مشغول نبوده است( از خرداد تا اسفند حدود ۱۰ ماه) باید به نسبت تعداد روزهای کارکرد و با ماخذ ۱۴۶۱۰۰۰ بهش عیدی داد ؟ یا اینکه اول به نسبت کارکرد عیدی را محاسبه میکنند و سپس با سقف میسنجند؟
    در واقع کدوم حالت زیر درسته ؟
    حالت اول: ۱۰ ماه از ۱۲ ماه و به نسبت سقف: عیدی برابر میشه با ۱۲۱۷۰۰۰
    حالت دوم: ۱۰ ماه از ۱۲ ماه و دوبرابر حقوق پایه که میشه ۲ میلیون: میشه ۱۶۶۶۰۰۰ که در نهایت دریافتی برابر با ۱۴۶۱۰۰۰ میشه.
    ممنون

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    قاعدتا رعايت كف براي شما الزام آور است لذا بااين تناسب كه محاسبه كف عيدي براي ده ماچقدر است اقدام ميكنيد.
    موفق باشيد.

  5. رضا می گوید

    سلام من حدود ۹ماه در شرکتی کار کرده ام ایا عیدی به من تعلق می گیرد؟

  6. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله به نسبت ۹/۱۲ تعلق ميگيرد.

  7. ارام می گوید

    پدرم بازنشسته تامین اجتماعی هست چراهنوزعیدی به حسابش واریز نشده؟زمان واریز چه تارییخیه

  8. مهران می گوید

    من به صورت ساعتی کار میکنم ماهی ۱۴۰ ساعت و بیمه تامین اجتماعی هم هستم عیدی به من تعلق می گیرد؟ مقدار آن چقدر است میانگین حقوقم ۱ میلیون متشکرم

  9. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چه نوع قراردادي با كارفرما داريد؟
    قاعدتا چون بيمه هستيد بايستي تعلق بگيرد.

  10. گلزاری می گوید

    باسلام برای محاسبه عیدی پایان سال ۹۳ نحوه محاسبه به چه شکل خواهد بود لطفا اگر بخشنامه ای دراین زمینه وجود دارد معرفی بفرمایید باتشکر.

  11. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اين مسير را دنبال كنيد:
    اينجا

  12. زهره می گوید

    سلام
    لطفا در خصوص عیدی و پاداش پایان سال کارگران، در صورتی که کارگر از بابت شغل، فوق العاده ای دریافت نماید (بطور مثال ماهانه ۲۰۰۰۰۰۰ ریال حق مسئولیت)نحوه محاسبه و پرداخت عیدی چگونه خواهد بود؟

  13. بهروز می گوید

    سلام خسته نباشید‌.من شنیدم در سال ۹۳ به کسانیکه زیر۹ماه کارکرد دارند سنوات تعلق نمیگیرد ایا بخشنامه یا قانونی وجود دارد؟؟

  14. محسن کریمی می گوید

    عیدی کسانی که مرخصی زایمان دارند به عهده بیمه است یا کارفرما؟

  15. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بعهده كارفرما

  16. رضا می گوید

    سلام من به صورت شیفتی کار میکنم پایه حقوق من ۶۸۸۵۰۰ تومان هست ونوبت کاری من هم ۱۵% آیا نوبت کاری هم به عیدی من تعلق میگیرد ؟

  17. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    منظورتان اينست كه مبناي عيدي شما با احتساب نوبت كاري باشد؟دراينصورت خير چنين مبنايي نيست.

  18. حامد می گوید

    من در سال ۹۳”” شش ماه برا یک کارخونه کار کردم اما نه عیدی دادن نه پایان کار من چقدر طلب دارم از کارخونه و چیکار باید کرد

  19. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ۱/۲ حقوق پايه سنوات و ۱/۲ عيدي سالانه به شما تعلق مي گيريد.
    ميتوانيد در اداره كاردادخواست پرداخت مطالبات بدهيد.

  20. محمد می گوید

    باسلام و تشکر از سایت مفیدتون . لطفا در خصوص پرداخت عیدی گارگران که معمولا در پایان سال همانند سایر کارکنان و کارمندان پرداخت میشه آیا کارفرما می تونه یک طرفه عیدی همون سال رو به صورت ماهیانه پرداخت کنه ؟ لطفا راهنمایی کنید و ماده قانونی رو هم ذکی کنید با تشکر

  21. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    البته مرسوم است كه اين مبلغ درانتهاي سال ويا موقع تسويه حساب پرداخت شود ولي اينكه مانع قانوني اي در پرداخت ماهانه آن باشد را بنده نديده ام.

  22. ر- ج می گوید

    سلام –
    خانمی که از مرخصی زایمان استفاده می کنند و بعد از مرخصی زایمان دوباره مشغول به کار در همان شرکت میشود – عیدی و سنوات را با توجه به کسر شش ماه پرداخت کنیم .

  23. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خير كامل پرداخت ميكنيد.

  24. heli می گوید

    خانمی که از مرخصی زایمان استفاده می کنند و بعد از مرخصی زایمان در آن شرکت مشغول به کار نمی شود و تا پایان ماه ۷ در آن محل اشتغال داشته است – عیدی و سنوات را با توجه به کسر شش ماه پرداخت می شود؟

  25. رضا پورانجلاسیان می گوید

    با سلام و احترام
    از ۹۳/۰۵/۰۱ تا ۹۴/۰۵/۳۱ در شرکتی به عنوان سرپرست نظارت شیفت شب از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد که بعضاً ساعات کاری تا ۲ و یا ۳ و حتی در موارد زیادی تا ۶ صبح به طول می انجامید مشغول به کار بودم حقوق سال ۹۳ اینجانب ۱۸۰۰۰۰۰ تومان و سال ۹۴ اینجانب ۲۴۰۰۰۰۰ تومان بوده در طول همکاری ضرایب مربوط به شب کاری از طرف شرکت پرداخت نشده است و ساعات کار همان ساعات معمول روز بدون هیچ ضریبی در نظر گرفته شده است در حال حاضر شرکت مدعی است که نباید سنوات و عیدی بر اساس آخرین حقوق پرداخت شود و با این استدلال که شما ساعتی بوده اید ( در صورتی که اصلاً چنین نیست) با یک متوسط گیری از زمان حضور اینجانب عیدی و سنوات را محاسبه کرده که با هم اختلاف پیدا کرده ایم شرکت تازه تاسیس بوده و عملاً خیلی با قوانین کار آشنایی ندارند در طول مدت همکاری بیمه ای برای اینجانب رد نشده و قراردادی نیز ندارم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید به استناد به کدام ماده از قانون کار آنها را در پرداخت عیدی و سنوات توجیه کنم و در صورت امکان میزان عیدی و سنوات اینجانب را بفرمایید امتشکرم

  26. بهنام می گوید

    با سلام. در بالا در پاسخ به سوال یکی از کاربران در خصوص پرداخت عیدی کامل به خانمهایی که به مرخصی زایمان رفته اند، توضیحاتی مبنی بر پرداخت کامل عیدی و سنوات ارائه داده اید . آیا منبع، بند یا تبصره ای وجود دارد که به من معرفی کنید تا بتوانم محل کارم را قانع کنم؟
    با سپاس

  27. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لینک زیر را دنبال کنید:
    اینجا

  28. سینا می گوید

    سلام من به عنوان کارگر عادی در اداره راه هستم که الان یک سال هست که هم نگهبانم در اداره و هم ابدارچی و نظافتچی و تلفنچیو بیسیم چی که دونفریم شیفتمونم بیستو چار ساعت بیستو چهار ساعته حقوقمونم ۷۵۰هزار تومنه واقعا در حقمون ظلم میکنن چیزی هم میگی میگن همینه که هست النم عیدیمونو یک ماه ریختن من دستم به هیججا بند نیس از پونزده سالگی هم تو معدن انفجاری کار کردم و فقد کار بلدمو وسلام خواهش میکنم کمکم کنین ک حقمو بگیرم چون مولام علی میگه حق گرفتنیه ولی من موندم

  29. رضا l می گوید

    باسلام
    آیا کارفرما می تواند مبلغ عیدی را از مبلغ مصوب تعلق گرفته به کارگر کمتر پرداخت نماید یعنی به کارگری سقف مبلغ عیدی (معادل شصت روز آخرین مزد به شرطی که از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز نکند) تعلق می گیرد ولی کارفرما مبلغی کمتر پرداخت نماید؟

  30. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    قانون که اینطور نمی گوید.

  31. Ayda می گوید

    سلام من صندوقدار فروشگاه هستم از مهر تا بهمن مشغول کار بودم ایا

    عیدی به من تعلق میگیرد ؟؟ اگر میگرد چقدر است ؟؟

  32. javid می گوید

    سلام
    لطفا در مورد پرسنل بازنشسته اي كه در بعضي شركتهاي دولتي مشغول هستند و همزمان عيدي از سازمان بازنشستگي دريافت مي كنند آيا شركت فعلي كه كار مي كند بايد عيدي را كامل بگيرند يا مابه التفاوت عيدي پرداختي دولت و مبلغ تصويب شده شركت فعلي را بگيرند
    به اين دليل كه از بودجه دولتي استفاده مي كنند.
    لطفا راهنمايي بفرمائيد

  33. سيدنعمت الله موسوي می گوید

    ۱سلام
    من در كارگاهي ۲سال كامل كار كردم ودر سال آخر ۹ماه كار كردم كه در ماه آخر به دليل اينكه براي تاخير در ورود به كارگاه براي هر دقيقه سه برابر آن هم بر پايه اضافه كاري(حقوق ثابت ساعتي۳۹۰۰تومن واضافه كاري ساعتي۴۵۰۰تومن)محاسبه كرد به اختلاف افتاديم ومن با طرح اين مسئله وقبول نكردن كارفرما وبعد از مدتي سر دواندن از آن كارگاه بيرون آمدم.از وقت قطع همكاري كه۹ديماه بود تقريبا تا۲۸ديماه براي انجام كارهاي عقب افتاده به آن كارگاه مراجعه كردم وساعت زدم وكار انجام دادم.كارفرما هم در بيمه تا۹ديماه برايم بيمه رد كرد وبرايم قطع بيمه اعلام كرد.بعد از قطع با جاي ديگري قرارداد بستم.الان كه براي دريافت عيدي ۹ماه وسنوات۲سال قبل مراجعه كرده ام كارفرما مي گويد ازآنجايي كه براي۹ماه قرارداد امضا نكردي وخودت رفتي به شما عيدي وسنوات اين يك سال تعلق نمي گيرد.درصورتي كه من در اين ۹ماه بيمه برايم رد شده است وكار انجام داده ام وحتي شرايط كاري كه تعيين كرد بود را امضا كردم.قرارداد را هم به خاطر اينكه هيچ كدام از بچه ها امضا نكرده بود امضا نكردم چراكه درست نبود مفادش.الان عيدي وسنوات اين ۹ماه من چطور مي شود وسنوات سالهاي قبل من بر اساس كدام حقوقم محاسبه مي شود
    باتشكر

  34. ناشناس می گوید

    سلام

    اگر شخصی ده ماه در یک شرکت کار کند و به اندازه ۱۰/۱۲ عیدی دریافت کند مالیاتی که از این شخص کسر می شود بر مبنای سقف ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ريال می باشد یا سقف مالیاتی هم بر مبنای ده ماه برای این شخص حساب می شود؟

  35. سینا می گوید

    نمیدونم چه کسانی قوانیین توی کشور ما وضع میکنند. کارگری اوردم که ۶ ماه طول کشیده تا آموزش ببینه و بتونه با دستگاه کار کنه و به یکباره میگه دیگه نمیام. نه به قرار داد تعهدی داره نه… .
    حالا همش طرف کارگر رو بگیرید و کارفرما هم باید بره بمیره.
    بعد هی بگیم چرا بیکاری بیداد میکنه. من شخصا نتیجه گرفتم که قوانین رو باید دور زد.

  36. بهشتی می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم کارگاهایی که زیر پنج نفرن میتونن عیدی و سنوات پرداخت نکنن؟؟

  37. جواد می گوید

    با سلام

    بنده اپراتور پست فشار قوی و شاغل در پست کارخونه سیمان میباشم و بصورت قراردادی با یه شرکت کار میکنم ما سه نفر همکاری که بصورت ۲۴ به ۴۸ شیفت میدهیم و شرکت نسبت به حقوق و مزایای ما کوتاهی میکند.

    ۱.حقوق و مزایا و مرخصی ما چگونه است؟
    ۲. آیا ما چون اپراتور پست فشار قوی هستیم شامل قانون وزارت نیرو برق نمیشویم ؟
    ۳. شرکت میگوید کارگاههای زیر ۵ نفر مرخصی ندارند و ما در سال نهایت ۱۰ روز مرخصی میرویم که آنهم از حقوقمون کسر میکند واقعاً همچین قانونی هست؟
    هیچ نظارتی هم نیست اگه هم حرفی بزنیم چون قرارداد موقت داریم تهدید به اخراج میشویم با این وضعیت نبود کار هم چاره ای جز سکوت نداریم. اگه راه حلی دارین ممنون میشم راهنماییم کنین
    ضمنا ما سه نفرمون هم ۴ سال سابقه مداوم با همین شرکت در پست فشار برق کارخونه داریم.
    با تشکر

  38. مجیر می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید
    در تاریخ ۱۱/۰۵/۹۴ تا تاریخ ۲۲/۱۲/۹۴ در یک شرکت تولیدی مشغول به کار بودم مونتها دو ماه بعد کارفرما من را بیمه کردند . وقتی کار تسفیه ام را انجام دادم عیدی به من تعلق نگرفت . ایا با این شرایط عیدی به من تعلق نمیگیرد منتظر جوابتون هستم باز هم ممنون از زحمات شما

  39. محمد متین می گوید

    با سلام عیدی صرفا به پایه حقوق تعلق می گیرد . برای همین در شرکت ها پایه حقوق را حداقل می زنند و الباقی را به عنوان مزایای انگیزشی پرداخت می نمایند.

  40. بیگدلی می گوید

    باسلام اگه عیدی درهمان سال پرداخت نشودوسال بعد درنیمه اول یانیمه دوم سال بعدپرداخت شود مبالغ آن هنات نبلغ عیدی خواهد بود یااینکه بخاطر عدم پرداخت درموعدمقرر باافزایش قابل پرداخت خواهد بود

  41. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    خیر همان مبلغ سال پایه خواهد بود

  42. فاطمه می گوید

    باسلام و احترام
    آیا به کارگری که ۴ ماه کار کرده عیدیو پاداش و سنوات تعلق می گیرد؟

  43. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله

  44. شهین می گوید

    باسلام و احترام

    عیدی ما کارکنان دولت که قانون کار هستیم چرا مانند کارکنان رسمی پرداخت می شود مسکن به ما ۲۰هزارتومن پرداخت میشود به کارکنان رسمی ۲۵۰ تا۴۰۰ تومن حق مسکن ماهیانه پرداخت میشود وکرایه مسکن از هر دو رسمی و ما ۲۰۰ تا ۲۵۰ کسر میشود یعنی حق مسکن یکسال بنده مساوی است با حق مسکن یکماه یک کارمند رسمی این عدالته

  45. وحید می گوید

    با سلام
    آیا به قرارداد زیر ۹۰ روز عیدی سنوات تعلق میگیره؟؟؟ مثلا من ۸۰ روزه قراردادمو بستن ؟

  46. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    بله به نسبت ۸۰/۳۶۵ تعلق میگیرد.

  47. ارش می گوید

    با سلام
    منبع دارین ؟؟؟؟

  48. مدیر سایت می گوید

    سلام
    منبع همین قانونه

  49. میناروش می گوید

    سلام این قانون صرفاً شامل کارگران کارگاه ها هست یا شامل کارمندان ادارات غیر دولتی هم میشه مثل کارمند دفتر ثبت اسناد رسمی .
    تشکر

  50. پریسا آذرفر می گوید

    سلام من از تاریخ ۹۵/۱۲/۱در شرکتی مشغول به کار شده ام و از تاریخ مذکور هم قرارداد دارم هم بیمه برایم رد شده ایا به من عیدی و سنوات سال ۹۵ تعلق میگیرد؟اگر میگیرد لطفا بخشنامه وزرات کار مربوطش را برام میگذارید چون به من میگویند زیر یه ماه عیدی و سنوات به شما تعلق نمیگیرد درصورتیکه من یه ماه کامل در شرکت بوده ام

  51. قربانی می گوید

    با سلام و احترام، از خدمات حسابداری بازنشسته بصورت پاره در امور مجتمع مسکونی استفاده می شود آیا عیدی و پاداش طبق قانون به وی تعلق می گیرد. یا خیر

  52. جلال می گوید

    ایا کسی که در شرکتی خصوصی تازه مشغول به کار شده و در اون شرکت سابقه یک سال کارکرد را ندارد . عیدی و سنوات تعلق میگیرد .؟؟

  53. احمد می گوید

    سلام بر شما .مدت ۲.۵سالی هست که با یک شرکت کار میکنم در زمینه تاسیسات.در این مدت به ما عیدی ندادن و کارفرما می گوید چون حقوق روزانه شما از اداره کار بیشتر است به شما تعلق نمی گیرد.با تشکر منتظر جواب شما هستم.

  54. زهره می گوید

    با سلام
    عیدی و سنوات اگر به صورت ماهانه به پرسنل پرداخت شود، مالیات آن به چه صورت محاسبه میشود؟

  55. مجید می گوید

    سلام.من حدود ده ماه در شرکت کار کردم مرخصی نمیداد میگفت غیبت کن عیدی هشصد شد ثنوات هنوز نداده اولش هم ازم بیست ملیون سفته گرفته اصلا طبق وزارت کار نیس قرار دادمو دوامه پیش نوشت دیدم تاریخ نزد دیروز هم بدون هیچ دلیلی انداختتم بیرون خواهش میکنم کمکم کنید چکار کنم

  56. نسرين وفايي می گوید

    سلام،من از ٩٦/٣/١ الي ٩٦/١٠/٩ در شركتي مشغول بكار بودم و از مايكماه بعد بيمه شدم،وًمن و اخراج كردن آيا عيدي بمن تعلق ميگيره؟ممنون ميشم جواب بدين

  57. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    بله به نسبت کارکرد تعلق میگیرد.

  58. یوسف می گوید

    سلام آیا عیدی و سنوات به ماههایی که بیمه رد شده تعلق میگیره یا دوره ازمایشی که در شرکتی کار کردیم هم حساب میشه؟؟؟؟؟

  59. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    از تاریخ شروع بکار حساب میشود.

  60. محمود می گوید

    عیدی رو میشه ماه ب ماه ب حساب کارگر واریز کرد.؟
    اگه میشود این عیدی پرداختی ماهانه مشمول بیمه میشود یا خیر ؟؟؟

  61. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله
    عیدی مشمول بیمه نیست

  62. صادق می گوید

    سلام ببخشید سوالم درمورد سنوات است در بعضی جاها شنیدم که حتما باید یک سال کامل سابقه کار داشته باشی تا پاداش سنوات بهت تعلق بگیره یعنی من که از اول اردیبهشت شروع به کار کردم در شرکتی پایان سالدکه میشه یازده ماه به من سنوات تعلق نمیگیره؟

  63. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چرا تعلق میگیرد.

  64. Mehdi می گوید

    من هم همین مشکل رو دارم

  65. Shima می گوید

    باسلام. من در مجموع ۸ماه در کارخانه ای مشغول بودم( از ۹۶/۰۸ تا۹۷/۰۴) عیدی وسنوات ۹۶ در پایان سال ۹۶دریافت کردم ولی ۴ماه ۹۷ را دریافت نکردم و کارفرما میگوید چون خودم از کار بیرون رفتم عیدی و سنوات اون ۴ماه بهم تعلق نمیگیره میخاستم بدونم آیا گفته کارفرما درست است؟ یا اینکه بهم تعلق میگیره و میتونم شکایت کنم؟

  66. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    تعلق میگیرد.

  67. ح می گوید

    سلام سال ۹۰و۹۱ در کارگاهی مشغول به کار بودم به دلیل نا آشنایی با حق وحقوق قانونی عیدی بهم پرداخت نکردن حال میتوانم پی گیری کنم وشاملم میشود

  68. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    اگر سابقه محکمی مبنی بر تسویه حساب از شما نگرفته باشند بله قابل پیگیری هست

  69. حمید می گوید

    سلام من در یه شرکت از برج ۴ تا برج ۱۰ کار کرده ام آیا عیدی به من‌تعلق میگیرد؟؟؟؟؟؟

  70. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله به مدت کارکرد تعلق میگیرد

  71. منصور می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    خواستم بدونم من از پنجاه روز قبل از عید مشغول به کار بشم عیدی به من تعلق میگرد یا خیر
    یکبار دیگه هم مدت چار ماه توی همین مکان مشغول بودم و فاصله مابین دوکار کمتر دوماه هست
    ممنون میشم اگر جواب سوالم رو داشته باشم

  72. علی می گوید

    با سلام
    بنده در یک شرکت کار می‌کردم بدون قرارداد که ساعات کاریم ۱۲ ساعت بوده و شکاری هم ۱۲ساعت بوده ولی حقوق پایین‌تر از اداره کاری میداد و چند ماه اول کار بیمه پرداخت نکردن و عید و سنوات وهیچ مزایایی هم پرداخت نکردن واینکه برگه هایی را از من امضا گرفتن که قید شده بود تمام عیدی پاداش وحساب خود را گرفته ام وهیچ حقی ندارم درصورتیکه هنوز تسویه نکردم میتوانم شکایت کنم وحق حقوقم را بگیرم. باتشکر

  73. شهرام می گوید

    سلام
    من از ۸/۱۱/۹۷مشغول به کارشدم حقوقم ازقرار۲۲۰۰هست میخواستم ببینم عید امسال عیدی وپاداش شامل من هم میشه یا نه؟اگه میشه مبلغش چقدر هست؟ممنون میشم جواب بدید

  74. شاهی می گوید

    سلام به کارگری که ۷ ماه اول سال کار کرده و الان رفته عیدی تعلق میگیره؟
    اگه میگیره چقدر؟

  75. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    بله به نسبت کارکرد محاسبه میشود

  76. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    بله به نسبت کارکرد محاسبه میشود

  77. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لینک زیر را دنبال کنید:
    اینجا

  78. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    بله به نسبت کارکرد محاسبه میشود

  79. رضا می گوید

    سلام ممنون از مطالب خوب و مفیدتون .من کارگرم پایه حقوقم ۱۴۰۰۰۰۰هست ۵ماه آخر سال رو کار کردم بیمه هم هستم چقدر عیدی بهم تعلق میگیرد

  80. کامران می گوید

    سلام خسته نباشید.ببخشید من راننده استجاری شرکتی هستم و بیمه تامین اجتماعی هم هستم آیا عیدی به من تعلق میگرد لطفا

  81. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر قرارداد شما مبتنی برقوانین اداره مار است و ازطرف کارفرما بیمه هستید بله تعلق میگیرد

  82. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    حداقل عیدی امسال را تقسیم بر۱۲ ضربدر ۵کنید

  83. Mehrdad می گوید

    با سلام میخواستم بدونم حداکثر عیدی به چه کسانی تعلق میگیرد بنده ۷ سال در ارگان دولتی شرکتی هستم ایا به ما تعلق میگیرد یا نه لازم به ذکر است الان ۶ماهه قرار داد تمدید میکنن

  84. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    حداکثر عیدی سه برابر حداقل حقوق است واگر حقوق شما به این سقف برسد تعلق میگیرد

  85. شهاب می گوید

    سلام و عرض خسته نباشی خدمت مدیر محترم سایت
    من پایه حقوقم ۱۱۰۰۰۰۰تومان است و تا اسفند۹۷(تقریبا۶ماه)کار کردم .میخواستم بدونم آیا عیدی سال ۹۷-۹۸به من تعلق میگیرد.
    و اگر از بخواهم به صورت تفاوقی از شرکت جدا بشم آیا این عیدی به من تعلق میگیرد.
    با تشکر از شما

  86. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله به نسبت مدت کارکرد تعلق میگیرد و جداشدن از شرکت هم مانع آن نخواهد بود

  87. RIKI می گوید

    آیا عیدی و سنوات سال به فردی که از تیر ماه تا شهریور ماه به مدت ۳ ماه فعالیت کرده تعلق میگیرد و یا این که چون ۳ ماه فعالیت وی در پایان سال نبوده به او تعلق نمیگیرد؟

  88. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    تعلق میگیرد

  89. نسترن می گوید

    با سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم در چه صورتی حداکثر عیدز یعنی ۹۰ روز برای کارکنان محاسبه میشود؟

  90. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    درصورتی که کارکردیکسال کامل باشد ودوبرابر حقوق وی به سه برابر برسد

  91. غلامعباس گوهری می گوید

    باسلام من بازنشسته هستم وبیمه ام ودریک مطب ترک اعتیاد مشغول به کارم ایا ازطرف درمانگاه ترک اعتیاد عیدی به من تعلق میگیرد

  92. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله به نظر بنده چون در یک کارگاه مشمول قانون کار ، کار میکنید تعلق می گیرد.

  93. لی لی می گوید

    سلام روز بخیر.من از سال ۹۰ تا ۹۸ در یک شرکت مشغول بکار بودم. هیچ عیدی و سنواتی در چهارسال اول پرداخت شد. ۴ سال دوم هم تو قرار زدند که ما داریم سنوات و عیدی روی حقوق میدیم.الان بیکار شدم برای تسویه حساب مراجعه کردم. ۴ سال اول سنوات من به نرخ همان سال حیاب کردند.یعنی برای سال نود زدن ۳۰۰ هزار تومان.
    اگر به اداره کار مراجعه کنم ایا همه حقوقات به من تعلق میگیره؟ ضمن اینکه باید بیمه بیکاری هم دریافت کنم. چون در صورت شکایت از کارفرما ممکن است روی لجبازی به من برگه بیکاری ندهند.ممنون میشم راهنمایی کنین

  94. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر تسویه حساب نشده باید برای ۸ سال به نرخ حقوق سال ۹۸ ، سنوات باید پرداخت بشه و عیدی را هم به نرخ دوبرابرحداقل حقوق هرسال

  95. ابوالفضل می گوید

    سلام من دوماه جایی کارکردم بیمه هم بودم حالا باتوافق اومدم بیرون بهم عیدی وسنوات تعلق میگیره؟؟

  96. مدیر سایت می گوید

    سلام
    بله

  97. سبحان می گوید

    سلام من ۵ ماه کامل سرکار بودم و بیمه هم بودم و منو از کار اخراج کردن و الان وارد ماه ششم شده ام و هنوز تصویه نکردم آیا عیدی به من تعلق میگیرد ؟

  98. مدیر سایت می گوید

    سلام
    بله

  99. امین می گوید

    سلام من از سال ۹۰ تا ۹۹ کارگر پرورش ماهی بوده ام ۲۴ ساعته
    ولی حقوق ۸ ساعتو میگرفتم
    نه عیدی ونه پاداش نه جمعه ها نه ایام تعطیل نه هیچ مزاییای دیگر
    فقط بیمه بوده ام
    میخواستم بدونم اگه شکایت کنم حدودا بیمه چقد به من پول میده
    و اینکه اگه بیمه بیکاری بگیرم تو سابقه ام لحاظ میشه یا خیر

  100. مدیر سایت می گوید

    باسلام
    بیمه وجهی به شما نمی پردازد چراکه تعهدی در خصوص وظایف کارفرما ندارد.
    بیمه بیکاری در سابقه منظور می شود.

  101. موسوي می گوید

    سلام
    سلام من كارمند دارالترجمه هستم اما ٥ سال هست ك بطور غيرحضوري و انلاين باهاشون كار ميكنم، اما نه قراردادي ام نه رسمي و بيمه نيستم
    ميخواستم بدونم عيدي ب من تعلق ميگيره؟

  102. مصطفی می گوید

    با سلام میخواستم بدونم اگر حدود یک سال در یک جا مشغول به کار باشی و بیمه هم رد بشود و قبل از اسفند ماه خودع کارگر بیاد بیرون عیدی و پاداش تعلق میگیرد یا نه؟

  103. manager می گوید

    سلام
    بله به نسبت کارکرد تعلق میگیرد.

  104. ارش می گوید

    سلام من دو سال نیم تو یه شركت كار میكنم میخوام ۱/۱/۹۹ از شركت برم استعفا بدم میخواستم بدونم عیدی منو كامل پرداخت میكنن؟

  105. موسوی می گوید

    سلام میشه جواب سوال منم بدین؟
    من كارمند دارالترجمه هستم اما ٥ سال هست ك بطور غيرحضوري و انلاين باهاشون كار ميكنم، اما نه قراردادي ام نه رسمي و بيمه نيستم
    ميخواستم بدونم عيدي ب من تعلق ميگيره؟

  106. manager می گوید

    سلام
    بله

  107. manager می گوید

    باسلام
    اگر کار شما پاره وقت هم محسوب شود بله تعلق میگیرد.
    لینک زیر را دنبال کنید:
    اینجا
    اینجا

  108. موسوی می گوید

    متاسفانه قبول نمیکنن ک بهم عیدی بدن میگن شما بیمه نیستی و چون مشمول قانون کار نمیشی عیدی بهت تعلق نمیگیره
    من چطور می تونم شکایت کنم؟

  109. موسوی می گوید

    من چطور می تونم عیدی این ۵ سال رو از کارفرما مطالبه کنم درصورتیکه از نظر ایشان کارمندی ک مشمول قانون کار نمیشه و بیمه نیست عیدی بهش تعلق نمی گیره؟
    میشه راهنمایی بفرمایید چطور می تونم شکایت کنم و باید به کجا مراجعه کنم؟

  110. محمد می گوید

    سلام من چند سال تویک شرکت کارکردم دربرج ۷/۱۴۰۰انداخت بیرون الان کل عیدی وسنوات طلق میگیره؟

  111. manager می گوید

    سلام وقت بخیر
    عیدی باید سال به سال تسویه شود لذا به نسبت کارکرد سال ۱۴۰۰ عیدی و سنوات تعلق میگیرد.

  112. ابتین می گوید

    اگر نفر ۲/۱۲/۱۴۰۱ کارشو شروع کنه تا اخر سال ایا عیدی بهش تعلق میگیره چون کمتر از یکماهه?

  113. manager می گوید

    سلام
    بله به نسبت ۲۸/۳۶۵ تعلق میگیرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.