- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کاربرد ایران‌كد در طرح جامع مالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درطرح جامع مالیاتی ایران‌كد به عنوان یكی از زیرساخت‌های اطلاعاتی مهم مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش ایرنا، حسینی افزود: اكنون پیشرفت امور به درجه‌ای رسیده است كه بدون استفاده از زیرساخت‌های جامع اطلاعاتی و الكترونیكی نمی‌توان كارها را پیش برد و اثرات این سیستم برای همه در حال آشكار شدن است.

.

وی اظهارکرد: در زمان حاضر نیاز به بانك‌های جامع اطلاعاتی یك ضرورت انكارناپذیر كشور در تمام عرصه‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی است و وزارت اقتصاد نیز بر استفاده از این سیستم تاكید دارد. سخنگوی اقتصادی دولت تصریح كرد: هم‌اكنون در تدوین طرح جامع مالیاتی كه مراحل نهایی خود را می‌گذراند به نقش زیر ساختی ایران‌كد توجه ویژه‌ای شده و قرار است ایران‌كد به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی كشور متصل شود.

.

وی افزود: مذاكرات اولیه در این خصوص میان وزارتخانه‌های اقتصاد وصنعت، معدن و تجارت انجام شده وكارشناسان در حال فراهم کردن مقدمات فنی كار هستند. حسینی گفت: معتقدم ایران‌كد به خاطر خاصیت زیرساختی اطلاعاتی كه دارد و مصوبات پشتیبان آن می‌تواند كمك زیادی به موفقیت طرح جامع مالیاتی كند.