- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

همه با اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده موافقند.

رئيس اتحاديه اصناف کشور گفت: تقريبا همه مردم با اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده موافق هستند و تعداد اندکي به علت به خطر افتادن منافعشان مخالفت مي کنند که بايد خودشان را با قانون وفق دهند. به گزارش رسانه مالياتي ايران، قاسم نوده فراهاني گفت : يکي از مزيت ها اين است که در اقتصاد کشور شفاف سازي مي شود و ديگر قاچاق کالا در بازار جايگاهي نخواهد داشت.

وي تاکيد کرد : ماليات بر ارزش افزوده قانوني است که در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و به تاييد شوراي نگهبان هم رسيده و براي همه لازم الاجراست. رييس اتحاديه اصناف کشور با اشاره به مهلت ۵ ساله براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده گفت : زيرا قانون ماليات بر ارزش افزوده در تمام کشورها با در نظر گرفتن زمان براي آموزش و اطلاع رساني کامل اجرا مي شود.

وي افزود: بعضي اصناف که از ريزه کاري هاي بيشتري برخوردارند بايد آموزش هاي لازم را دريافت کنند و در اين زمينه حوزه آموزش سازمان امور مالياتي از بدو ورود به قانون بايد اين امکان را فراهم کند تا مردم از اين طرح آگاه شوند و اجراي قانون به اين ميزان به تعويق نيفتد.

فراهاني ادامه داد: تقريبا همه مردم با اين اقدام موافق هستند و تعداد اندکي به علت به خطر افتادن منافعشان مخالفت مي کنند که بايد خودشان را با قانون وفق دهند فراهاني با اشاره به اينکه حدود ۳ سال از تصويب اين قانون مي گذرد، تاکيد کرد : حدود يک ماه است که از طريق سازمان مالياتي موفق شديم با دانشکده اقتصاد توافق نامه اي امضا کنيم تا اقشار مختلف جامعه به خصوص اصناف را آموزش دهيم. رئيس اتحاديه اصناف کشور با تاکيد بر ضرورت ارائه آموزش تصريح کرد: آموزش ها آغاز شده است و زماني که مردم آگاهي پيدا مي کنند هيچ مقاومتي در برابر اجراي قانون ندارند.

وي افزود: به اصناف تاکيد کرديم کالايي را که تهيه مي کنند بايد برگه رسمي داشته باشد و نشان دهد که اين کالا از مبادي مطمئن تهيه شده است، بنابراين اگر کسي کالا را بدون برگه و اسناد تهيه کند بايد به بازرسان ، پاسخگو باشد.

منبع : سايت سازمان مالياتي