نرم افزارحسابداری صدگان

سابقه بیمه مشاغل سخت و زیان آور به ازای هر سال یک و نیم سال محاسبه می شود.

33 3,495

حسابداراپ

رئیس جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن هر سال اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور صرف نظر از داشتن سابقه توالی ۲۰ ساله یا تناوب ۲۵ ساله در اشتغال در مشاغل مذکور معادل یک‌و‌نیم سال اشتغال محاسبه خواهد شد.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور “قانون تفسیر جزء (۱) بند (ب) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۹″را که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده را برای اجرا ابلاغ کرد.

.
بر اساس این قانون ، از این پس سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی، به‌ازا هر سال سابقه یک‌و‌نیم سال محاسبه خواهد شد.

.
در قانون پیشین آمده بود: به شرطی یک سال اشتغال بیمه ‌شده در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل یک‌و‌نیم سال محاسبه می‌شود که توالی و تناوب اشتغال بیمه ‌شده در مشاغل سخت و زیان‌آور به‌ترتیب ۲۰ و ۲۵ سال تمام باشد و این در حالی است که در قانون جدید افرادی که تقاضای مستمری بازنشستگی می کنند نیازی به سابقه مذکور ندارند.

پندار سیستم

.

این قانون از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني دولت

———————————————————————————————————————————————-

آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور (مصوب ۲۶/۱۲/۱۳۸۵)

محل تبلیغ شما

33 نظرات
  1. کهن روز می گوید

    با سلام
    لطفاْ زمان اجرای قانون را توسط سازمان تامین اجتماعی چنانچه اطلاع دارید اعلام فرمائید .

    با تشکر و دعای خیر – کهن روز

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    باتوجه به اينكه اين قانون ابلاغ شده پس قابل اجراست.
    باتشكر

  3. حسین می گوید

    اگر در این قانون شرط سنی لحاظ گردد واقعا ظلم به حق کارگر شده است زیرا کارگری که مثلا ۱۹ سال درکارهای سخت مشغول والان ازکار بعللی بیکار گردیده بجای یکسال مانده دو سال کارمیکند اما تاچه سنی باید منتظر باز نشسته شدن باشد. متشکرم اگه جواب بیاید.

  4. فرامرز می گوید

    از دستور ارزنده رییس جمهور تشکر میکنم و امیدوارم پس از دستور اکید و اجرایی شدن قانون بازنشستگی برای کارهای سخت و زیان آور گروهی را برای پیگیری ابلاغ در نظر گیرند . چون این قانون تا به کل سازمان ها و ادارات تامین اجتماعی ارسال شود شاید بیش از یکسال طول بکشد . و برای افرادی که شرایط بازنشستگی را دارند خواهشمند است بصورتی برنامه ریزی گردد تا فرد درخواست کننده نصف عمرش را برای دوندگی و اجرای قانون تلف نکند . جلوی این بروکراسی را بگیرند . ممنون از ریس جمهور محترم .

  5. محمد می گوید

    باتوجه به ابلاغيه رييس جمهور محترم .تامين اجتماعي كاري بكند كه با گذاشتن شرط و شروط سني وامثال آن .براي كارگران هيچ سودي نداشته باشدمگر به شرطي كه دولت جلوي شرط شروط تامين اجتماعي را بگيرد.

  6. رضا می گوید

    باسلام گماردن شرط سني دراين قانون توسط تامين اجتماعي واقعا مسخره وبي معني است وتامين اجتماعي مثل اينكه مفهوم زيان آ ور بودن مشاغل را زياد درك نمي كندوبه فكر منافع خويش ميباشد با اين وضعييت هيچ فرقي بين مشاغل سخت وزيان آور ومشاغل عادي وجود نخواهد بود.

  7. ايمان می گوید

    با سلام و عرض ادب

    من داراي سابقه كار سخت و زيان آور به ميزان ۲۰ سال و ۳ ماه ميباشم (بريدكي ۱۵ روزه دارد). به تامبن اجتماعي مراجع وتقاضاي بازنشستگي كردم اما گفتند كه قانون قبلي پا بر جاست و نميتوني بازنشست بشي . اين قانون مخصوص كسانيست كه يا ۵۰ سال سن دارند يا با احتساب ۱/۵ برابري سابقه كار سخت -۳۵ سال سابقه كار عادي داشته با شند. واقعا متا سفم براي وزير رفاه تامين اجتماعي. قانون فوق را بي اثر و ظلم كردند. نمايندگان عزيز رسيدگي كنند. ممنون

  8. منصور می گوید

    بله نظر ايمان كاملا صحيح است متاسفانه تامين اجتماعي قانون مصوب را ناديده گرفته و تفسير به راي كرده است

  9. قبادي می گوید

    ااگرشرایط سنی حذف شود حداقل حق افرادی که ۱۵سال در کارهای سخت مشغول بوده اند ضایع نمیشد

  10. ناصر کحال می گوید

    سلام
    سن من بالای ۵۵سال میباشدوهردو شرط تصویب شده جدید مشاغل سخت وزیان آور که ریاست جمهور نیز دستور اجرای آنرا صادر نموده اند۳۰و۳۵سال را دارا میباشم ولی تامین اجتماعی جوابم را نمیدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. ناصر می گوید

    بااجرای محاسبه ۵سال آخرپرداختی حق بیمه جهت محاسبه حقوق بازنشستگی به کسانی که نمیتوانستند اضافه کار بمانند ظلم میشود

  12. N می گوید

    سن من بالای۵۵سال کار سخت حدود ۸۴۰۰روز کارکرد تا حال(بااحتصاب ۱.۵برابر یعنی ۳۵ سال و%۲۵از کار افتادگی در زمان کار)به نظر شما بازنشسته میشوم !!!!!!!؟؟!!!!!!!

  13. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    متوجه شرايط شما نشدم و آشنا به مفاد اين قانون نيستم.
    پيشنهاد ميكنم از طريق محل كارتان يا مراجعه به شعبه بيمه پردازي خود اقدام بفرمائيد.

  14. عبداله می گوید

    سلام آیا بانکها جز مشاغل سختند جواب کلی میخوام و موثق
    چون این جواب برای من خیلی خیلی خیلی مهمه لایحه تاییدیهو
    غیره باشد

  15. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    لطفا اين مسير را مرور فرمائيد:
    شرایط قانونی «بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور»

  16. حسین می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید
    ایا کارتن سازی ازمشاغل سخت محسوب می شود؟

  17. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا اين مسير را مرور فرمائيد:
    شرایط قانونی «بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور»

  18. نعمت بابازاده می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    ما بیست سال سابقه متوالی در پست فشارقوی برق(بالای ۱۳۲ کیلوولت)داریم ولی اداره کار و بیمه به بهانه اینکه شما مشمول قانون کار نیستید از پذیرش درخواست بازنشستگی امتناع می نماید در حالیکه هنوز هم بصورت قراردادی کار می کنیم لطفا ما را راهنمایی فرمایید که چه کار کنیم؟

  19. محمد می گوید

    با سلام
    هستند كارگران زيادي كه چنين حالتي را دارن و اين عين ظلمي است كه به انها وارد ميشود و قانون بايد در اين رابطه صريح و روشن بيان گردد تا حق كسي ضايع نشود

  20. محمد می گوید

    موافقم

  21. راشد فرجی می گوید

    سلام خسته نباشی
    ۲۳ سال سابقه سختی زیان اور به صورت متوالی دارم سنم به ۵۰ سال نمی رسد ایا می توانم در خواست بازنشستگی کنم با قوانین جدید ریاست جمهوری؟؟

  22. عرفان می گوید

    پرداخت ۴ درصد بازای سنوات مشاغل سخت و زیان اور ظلم مضاعفی است که سازمان تامین اجتماعی از کار کر طلب میکند و کارفرما مایل به پرداخت ان نیست – بیچاره کارگر که بین قوانین مثل کلاف سر در گم باید سی سال خدمت کند و نه سازمان و نه کارفرما بداد کارگر نمیرسند

  23. محسن شیرازی می گوید

    بنده دارای ۴۹/۵ سال سن و ۲۸/۵ سال سابقه میباشم که بخشی از آن جزء مشاغل سخت و زیان آور است با تایید بخشی از سوابقم بعنوان سخت و زیان آور هم اکنون سابفه ام ۳۰ سال شده آیا بنده مشمول تناوب در کار سخت و زیان آور میشوم و اگر بدلیل پروسه طولانی بررسی و تطبیق سوابق پیگیر بقیه سوابق سخت خود نباشم هم اکنون میتوانم تقاضای بازنشستگی ارایه دهم.باتشکر

  24. محمدرضا امینی می گوید

    با سلام
    با توجه به اینکه قانون وآیین نامه آن اعلام شده ولی ادارات مربوطه آنقدر سنگ جلوی پای افراد می اندازد که از هم چیز دلسرد وزده میشود
    چراکه قانون صریح نیست ودست اداره کار وتامین اجتماعی را آنقدر باز کذاشته که به هر بهانه ای افراد را از پیگیری منصرف نمایند

  25. m می گوید

    تصویب آیین‌نامه جدید مشاغل‌سخت
    معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از تصویب آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد.
    به گزارش مشرق، محمدحسن زدا اظهار داشت: آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور با هماهنگی میان نماینگان مجلس و سازمان تامین اجتماعی ابتدا در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شد و سپس به تصویب هیئت وزیران رسید.

    وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور، تمام افرادی که تا شش ماه یا ۱۸۰ روز غیبت غیرموجه دارند، بایستی یک و نیم برابر مدت مزبور را در این مشاغل اشتغال داشته باشند تا بتوانند از مزایای این مشاغل استفاده کنند.

    معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: افرادی که بین شش ماه تا یکسال غیبت غیرموجه دارند نیز باید دو برابر مدت مزبور سابقه را جبران کنند تا بتوانند با ۲۰ سال سابقه و بدون شرط سنی در این مشاغل بازنشسته شوند.

    زدا افزود: تمام افرادی که تا پیش از تصویب آیین‌نامه جدید، ۱۰ روز غیبت غیرموجه داشته و درنتیجه نتوانستند از مزایای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کنند، از این پس می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی نسبت به انجام دادن کارهای بازنشستگی خود اقدام کنند.

  26. مدیر سایت می گوید

    باسلام و تشكر
    مطلب ارسالي شما دراين مسير منتشر شد.

    بااحترام

  27. داود يگانه می گوید

    باسلام اطفا بفرماييد تکليف کارگراني که پس گذشت چندين سال سابقه پرداخت حق بيمه متوجه ميشوند در ليست بيمه ارسالي به تامين اجتماعي عناوين شغلي اشتباهي صورت گرفته است چيست.

  28. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چه سابقه اي مبني براين مغايرت داريد؟
    اگر در قرارداد ، فيش حقوق ، ليست ورود و خروج دوراني كه مي فرمائيد اين موضوع مغاير است مي توانيد به سازمان تامين اجتماعي مراجعه كنيد.

  29. داود يگانه می گوید

    با سلام واحترام بمدت ۹سال در سوابق بيمه کارمند ثبت شده ولي تمام مستندات در پرونده وفيش حقوقي بنده و حکم کارگزيني همگي دال بر مرکز هزينه کارگري دلالت دارد.

  30. رستم پور می گوید

    باسلام واحترام
    باتوجه به اینکه بنده با ۲۳سال سابقه کاردرسمت راننده سنگین در شهرداری شاغلم ولی بعد از۳۰ سال کار متوجه مغایرت احکام گارگزینی بنده با مدارک ارسالی به بیمه شدم وطی دادخواست انجام شده به اداره کار ،هیئت تشخیص اداره کار به صحت سمت راننده سنگین بودن اینجانب رای صادر کرده است ولی تامین اجتماعی با این رای اداره کار موافقت نکرده وسمت راننده دستگاه سبک وکارگر ساده وکارمندراقبول کرده است.لطفا بنده را در رفع این مشکل یاری کنید

  31. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    آراي هياتهاي تشخيص پس از قطعي شدن لازم الاجراست.
    اگر تامين اجتماعي خودداري ميكند ميتوانيد اجراي آنرا از دادگستري بخواهيد.

  32. رستم پور می گوید

    باسلام
    باعرض پوزش بنده بعد از ۲۳ سال سابقه کا متوجه این موضوع شدم ایا دوباره راه حل این مشکل مراجعه به دادگستری است؟درپیام قبلی بخاطراشتباه تایپی۳۰نوشته شده است.

  33. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام مجدد
    بله چنانچه اين آراء توسط طرف دعوا اجرا نشود مي توانيد به اداره كار مراجعه وعدم اجرا را به اطلاع ايشان برسانيد. توسط اداره كار به دادگستري معرفي ميشويد و دادگستري ازطريق اجراي احكام خود راي را به اجرا ميگذارد.
    موفق باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.