- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

“روش سرمایه‌گذاری وارن افت” منتشر شد

تازه ترین کتاب روش‌های سرمایه‌گذاری «وارن بافت» که فردي‌خوشنام در سرمایه‌گذاری است، منتشر شد. کتاب « روش سرمایه‌گذاری وارن افت » با نویسندگی رابرت هگستروم و ترجمه حسن اکبری، مهدی زیوداری توسط مجری طرح گروه مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف از سوی نشر چالش منتشر شد.


این کتاب که از مجموعه کتاب‌های حوزه بازار سرمایه این انتشارات است، سعی کرده نکات آموزشی از تجربیات یک سرمایه‌گذار موفق را به فعالان این حوزه منتقل کند.
براساس مقدمه نوشته شده، ذکر نام شرکت‌های مختلف در این کتاب و همچنین نحوه ارتباط این سرمایه‌گذار با آنها صرفا جهت کسب تجربه و تجزیه و تحلیل بازارهای مالی است. در واقع کتاب وارن بافت که به نظر از پرفروش ترین کتاب‌ها در زمینه شیوه‌های سرمایه‌گذاری است هم دیدگاه علمی‌و هم دیدگاه روانشناسانه این سرمایه‌گذار را مورد بحث و تحلیل قرار داده است. کتاب سرمایه‌گذاری بافت هم برای سرمایه‌گذاران جزء و هم برای سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های عظیم شخصی یا حقوقی دارند، بسیار مفید است.


در این کتاب اشاره شده که دید بافت به سرمایه‌گذاری بلندمدت است و او در شرکت‌هایی که قیمت و نسبت P/E پایین، اما پتانسیل خوب رشد در بلندمدت دارند، سرمایه‌گذاری می‌کند.
آنچه در این کتاب آورده شده حاصل بیش از ۴ دهه تجربه سرمایه‌گذار موفقی است که در یکی از پیشرفته‌ترین بازارهای مالی دنیا به قله‌های موفقیت دست یافته است. نویسنده این کتاب کردار، گفتار و تصمیم‌های وارن بافت را طی سالیان متمادی مورد بررسی قرار داده و سپس تحلیل‌هایی درباره سرنخ‌های مشترک در آنها انجام داده است.


برای نگارش این کتاب، او آن سرنخ‌ها را در دوازده اصل و فن خلاصه کرده است؛ اصول بی‌‌انتهایی که فلسفه سرمایه‌گذاری بافت را در تمامی‌موقعیت‌ها و تمامی‌بازارها هدایت می‌کند. این اصول به همان شیوه می‌توانند هر سرمایه‌گذار دیگر را نیز راهنمایی کنند.
در واقع نویسنده این کتاب به شناسایی جنبه‌های کاری بافت پرداخته و مثال‌هایی را در مورد نحوه تحول فنون سرمایه‌گذاری و شیوه‌های وی همگام با تغییر چهره‌های حائز اهمیت در این فرآیند تحول، ارائه داده است.


کتاب فوق همچنین به تفصیل در مورد تصمیم‌های اساسی سرمایه‌گذاری که به وجود آورنده سابقه عملیاتی بی‌نظیر بافت بوده است، بحث می‌کند. در نهایت اینکه کتاب مذکور شامل طرز تفکر و فلسفه سرمایه‌گذاری بوده که با استفاده از ابزاری که می‌تواند در اختیار هر فرد، فارغ از سطح مالی و ثروت آن باشد، به طور مستمر و مداوم به سودآوری و درآمدزایی پرداخته است.
ارزش ماندگار کتاب رابرت هگستروم در همین تمرکز ویژه نهفته است: اگر چه کتاب در مورد فنون سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند، اما در اصل درباره اصول سرمایه‌گذاری است و اصول تغییر نمی‌كنند .