- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دستمزد کنونی کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد.

حقوق فعلی کارگران که در شورای عالی کار تصویب شده است کفاف زندگی آنان و خانواده‌هایشان را نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیگیری برای تهیه برنامه ملی کار شایسته در دستور کار ما قرار گرفته است و ظرف یک الی دو ماه آینده اعلام می‌شود.

.
وی ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه سند ملی کار شایسته را نهایی کند، از این‌رو ظرف دو ماه آینده مراحل اجرایی این سند طی می‌شود.

.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه کار شایسته یک پارادایم جدید در عرصه‌ کار طی سال‌های اخیر است، تصریح کرد: سند کار شایسته حدود ۱۰ سال است که در جهان مطرح است و به موضوعاتی نظیر برابری، امنیت، آزادی و حفظ عزت نفس با حفظ بهبود فضای کار و افزایش بهره‌وری می‌پردازد.

.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما در مرحله‌ تدوین برنامه‌ ملی کار شایسته هستیم، اظهار کرد: تدوین این سند صرفا براساس یک تکلیف قانونی نبوده است، بلکه ما بر اساس اعتقاد به دستاورد‌های مثبت آن درصدد تدوین سند ملی کار شایسته بودیم.

.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت گفت‌وگوهای سه‌جانبه در آن بوده است، خاطرنشان کرد: اصلاح قانون کار که به عنوان یکی از قوانین ما در در دنیا مطرح است، براساس اصل سه‌جانبه‌گرایی در برنامه‌ کاری ما وجود دارد و باید به مجلس تقدیم کنیم.

.
وی ادامه داد: نظریه‌های مختلفی درباره‌ اصلاح قانون کار وجود دارد و علاوه بر آن حساسیت‌های خاصی هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اجتماعی در مورد آن وجود دارد ولی در نهایت به صورت اجماع سه‌ضلع کارگری، کارفرمایی و دولت به مجلس می‌رود.

.

اصلاح قانون بیمه بیکاری، بیمه کارگران ساختمانی نیز پس از اصلاح قانون کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره‌ دستاورد‌های هدفمند‌سازی یارانه‌ها در کشور اذعان کرد:‌ پس از هدفمند‌سازی یارانه‌ها پولی که به صورت غیرهدفمند از خزانه‌ دولت خارج می‌شد و تبعاتی نیز داشت اکنون بازتوزیع شده و در اختیار صاحبان اصلی خود یعنی دهک‌های پایین جامعه قرار گرفته است.

.
شیخ‌الاسلامی ادامه داد: خرج‌کردن پول یارانه‌ها توسط دهک‌های پایین جامعه و مصرف آن در بازار کمک به فعال‌تر ‌شدن و چرخه‌ مالی در بازار‌های کشور می‌شود.

.
وی در پایان با اعلام تصویب نظام ملی مهارت در شورای عالی اداری گفت: این نظام در پانزدهم ماه جاری تصویب شده و همچنین یکی‌دیگر از مهم‌ترین اهداف ما احیای نظام نوین استاد و شاگردی است.

.

 منبع : جهان صنعت