نرم افزارحسابداری صدگان

حمايت از توليد از مزاياي ماليات بر ارزش افزوده است.

0 585

حسابداراپ

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي استان گلستان، با اشاره به مزايا و نتايج اصلي استقرار نظام ماليات بر ارزش افزوده گفت: قابليت رد يابي معاملات در زنجيره هاي واردات از مزاياي ماليات بر ارزش افزوده است به گزارش رسانه مالياتي ايران ، محمد بي نيازي صبح دوشنبه در کارگاه آموزشي کارشناسان واحدهاي توليدي و صنعتي در شهرکهاي صنعتي استان افزود:ويژگي خودکنترلي، شفاف سازي مبادلات اقتصادي ،‌ قابليت رد يابي معاملات در زنجيره هاي واردات ، توليد، توزيع و صادرات و تشويق صادرات از ديگرمزاياست.

وي اظهار داشت: ماليات بر ارزش افزوده، مالياتي است که تمامي عرضه کنندگان کالاها و خدمات بايد علاوه بر بهاي کالا يا خدمت عرضه شده، به صورت درصدي از بهاي فروش کالاها يا خدمات، در زمان فروش از خريداران اخذ و به صورت دوره اي (فصلي) به سازمان امور مالياتي کشور واريز کنند. بي نيازي اظهار داشت: هرگونه ماليات بر ارزش افزوده پرداخت شده در زمان خريد توسط موديان اعم از واردکنندگان، توليدکنندگان، توزيع کنندگان وصادرکنندگان، طلب ايشان از دولت محسوب به صورت فصلي با سازمان امور مالياتي کشور تسويه مي شود.

پندار سیستم

مدرس کارگاه آموزشي ماليات بر ارزش افزوده عنوان کرد: تسويه مطالبات موديان بابت مالياتهاي پرداختي در زمان خريد، يا از طريق کسر از مطالبات دريافتي از خريداران و يا از طريق استرداد توسط سازمان امور مالياتي کشور به آنها صورت مي گيرد. بي نيازي يادآور شد: افزايش مستقيم و غير مستقيم ميزان درآمدهاي مالياتي و نسبت آن از کل درآمدهاي جاري دولت و جلوگيري از اخذ ماليات مضاعف بر مصرف محصول (يا خدمت) نهايي موارد ديگري از اين مزايا است. معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي استان گلستان گفت: فعالان اقتصادي در اين نظام مالياتي تکاليفي را بر عهده دارند که ثبت نام،اخذ صورتحساب و پرداخت ماليات در زمان خريدکالاها و خدمات، صدور صورتحساب و دريافت ماليات در زمان فروش، نگهداري اسناد و ثبت اطلاعات خريد و فروش ها در دفاتر قانوني شرکت و تسليم اظهارنامه ساده و تسويه حساب مطالبات و بدهي هاي ماليات بر ارزش افزوده به صورت فصلي از اين تکاليف است.

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا فعالان اقتصادي (اعم از کارخانجات، شرکتها و صاحبان مشاغل) اين ماليات را پرداخت مي کنند، اضافه کرد: نظام ماليات بر ارزش افزوده نوعي نظام ماليات بر مصرف است و فعالان اقتصادي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي که مؤدي اين نظام مالياتي محسوب مي شوند، فقطً عامل وصول و انتقال دهنده اين ماليات آن به مصرف کننده تلقي شده و هيچ گونه مالياتي توسط ايشان پرداخت نمي شود. به گفته وي، ماشين آلات خطوط توليد کارخانجات و به طور کلي تجهيزات مورد استفاده در امر کسب و کار مشمول ماليات بر ارزش افزوده نمي شود.

دوره آموزشي ماليات بر ارزش افزوده از سوي شرکت شهرک هاي صنعتي استان گلستان و با همکاري مرکز آموزش بازرگاني با شرکت بيش از ۷۰ نفراز مديران و کارشناسان واحدهاي توليدي مستقر در شهرک ها و نواحي صنعتي برگزار شد.

منبع : سايت سازمان مالياتي

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.