- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تکذیب شایعه رد صلاحیت دسته‌جمعی حسابداران در پی اختلاس بزرگ

شایعه رد صلاحیت دسته جمعی حسابداران به دلیل ارتباط با پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی از سوی دبیر کل جامعه حسابداران رسمی تکذیب شد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، بعد از انتشار اخبار و گزارش های متعددی در مورد اختلاس یا تقلب ۳ هزار میلیارد تومانی، شایعات متعددی در مورد افراد و گروه های مختلف شنیده شده که یکی از این شایعات رد صلاحیت گروهی از حسابداران رسمی در این ارتباط بود.

.

این شایعه که برای برخی از دست اندرکاران ایمیل شده حکایت از آن دارد که یکی از مراکز در نامه ای خطاب به هیات تشخیص صلاحیت جامعه حسابداران رسمی ایران و سازمان حسابرسی، صلاحیت حدود ۱۳۰نفر ازحسابداران رسمی مورد تائید قرار نداده و از هیات تشخیص صلاحیت خواسته نسبت به ابطال کارت عضویت این عده اقدام شود. همچنین شایعه شده که  اسامی برخی برجسته ترین حسابداران رسمی ایران هم در این فهرست قرار دارد.

.

در این رابطه نظام الدین ملک آرایی دبیرکل جامعه حسابداران رسمی به فارس گفت: بعد از طرح چنین شایعه و ایمیلی و مشاهده آن، موضوع را از چند نهاد مرتبط پیگیری کردم اما چنین شایعه ای و ارتباط حسابداران با پرونده اختلاس به هیچ وجه صحت ندارد.

.

وی ادامه داد: تائید صلاحیت عمومی حسابداران رسمی برعهده‌ هیئت تشخیص صلاحیت است که در وزارت اقتصاد و دارایی استقرار دارد و نظارت حرفه‌ای بر فعالیت این گروه از حسابداران برعهده‌ جامعه است که از طریق کمیته‌های فنی ـ تخصصی به طور مستمر انجام می‌پذیرد.

.

وی در خاتمه تاکید کرد: بنابراین چنین شایعاتی هیچ پایه و اساسی ندارد.

 .