نرم افزارحسابداری صدگان

تاسف برای قانون کاری که مانع اشتغالزایی است.

0 554

حسابداراپ

امروزه موضوع اصلاح قانون کار از جمله مواردی است که مورد توجه جامعه کارگری کشور است.

به گزارش ایلنا، اولیا علی‌بیگی، رییس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی که در همایش سه‌جانبه روابط کار در بندر انزلی سخن می‌گفت قانون کار را مرتبط با نیمی از جمعیت کشور دانست و افزود: از روزی که این قانون تصویب شد، قضاوت‌های نادرستی از آن به عمل آمد و هجمه‌های فراوانی به این قانون شد و می‌شود.

.
وی گفت: ‌ای‌کاش با ذکر دلیل و سند قضاوت عادلانه‌ای از قانون کار انجام می‌شد.به گفته علی‌بیگی، در اصلاح قانون کار نباید فرد یا جریانی را محکوم کنیم چرا که مجلس این تکلیف را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده است.

.
رییس کانون عالی شوراها با بیان اینکه تاکنون فقط ۲۰ درصد از قانون کار اجرا شده است، اظهار داشت: جای تاسف است که این قانون مانع اشتغال معرفی می‌شود.

پندار سیستم

.
وی با بیان اینکه اصلاح طلبی جزیی از دین ماست، گفت: ما مخالف اصلاح قانون کار نیستیم اما هدف از اصلاح قانون ما را نگران کرده است.علی‌بیگی با ذکر مثالی در این زمینه افزود: چگونه است که در اصلاح قانون کار تعیین حداقل مزد را براساس شرایط اقتصادی تعیین می‌کنند و نرخ تورم را نفی می‌کنند. بنابراین از نظر ما تعیین شرایط فاسد مورد قبول نیست.

.
وی با اشاره به اینکه معتقد به سه‌جانبه‌گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستم، گفت: مطمئنم اگر وزیر در جریان جزییات اصلاح قانون کار قرار گیرد، تغییراتی در پیش نویس اصلاحیه قانون کار اتفاق خواهد افتاد.
به گفته علی‌بیگی، قانون مجموعه‌ای از باید‌ها و نبایدهاست بنابراین طبیعی است که قانون کار هم از این قائده مستثنا نیست.

.
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار تصریح کرد: باید به قانونی برسیم که جوابگوی نیازهای کارگران، کارفرمایان و دولت باشد. وی عنوان کرد: قانون کار باید باعث رونق تولید، صیانت از کارگر شود و قابلیت اجرا نیز داشته باشد.

 .

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.