نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ سود اوراق مشارکت ۱۷ درصد شد.

0 641

حسابداراپ

شورای پول و اعتبار به ریاست جناب آقای محمود بهمنی ریاست کل محترم بانک مرکزی و با حضور کلیه اعضاء روز سه شنبه مورخ ۲۶/۰۷/۱۳۹۰ با اتخاذ تصمیماتی در خصوص افزایش سقف تسهیلات ازدواج ، کفایت یک ضامن برای دریافت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال ،اعطای وام قرض الحسنه به زندانیان معسر،‌ افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها‌،‌ تغییر دستورالعمل LC داخلی ، چگونگی هزینه کردن منابع قرض الحسنه و  افزایش نرخ سود اوراق مشارکت در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

.
جناب آقای بهمنی در خصوص افزایش تسهیلات ازدواج اظهار کرد: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ۲۵ میلیون ریال برای هر یک از زوج و زوجه به ۳۰ میلیون ریال افزایش یافته و بر این اساس زوجین به میزان ۶۰ میلیون ریال وام ازدواج دریافت خواهند نمود.

.
رییس شورای پول و اعتبار با اعلام این خبر که بانک ها موظف شدند برای تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال صرفاً یک ضامن  از مشتری تقاضا کنند، اضافه کرد: این ضامن الزاماً نباید کارمند باشد و معتبر بودن آن کافی است و اگر بانک ها غیر از این عمل نمایند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

.
جناب  آقای بهمنی اعطای تسهیلات  تا مبلغ ۶۰ میلیون ریال به زندانیان معسر در جرائم غیر عمد برای آزادی آنها را از دیگر مصوبات شورای پول و اعتبار بر شمرد و اضافه کرد: تسهیلات به آزادگان ، جانبازان و خانواده های معظم شهدا نیز با نرخ سود ۷ % اعطا خواهد شد.

.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار داشت: شورا مقرر نمود وام مسکن اعضای هیئت علمی برای خرید مسکن ۳۵۰ میلیون ریال و برای احداث آن تا ۴۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.

پندار سیستم

.
جناب آقای بهمنی با بیان این مطلب که دستورالعملLC  داخلی تغییر یافته است، بیان داشت : در دستورالعمل جدید شرایطی حاکم شده است که امکان هرگونه سوء استفاده را سلب می کند.
ایشان در خصوص نحوه ی هزینه کردن منابع قرض الحسنه بیان کرد:  بانک ها ، موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه استان ها که این سپرده ها را جمع آوری می کنند، می بایست این منابع را در همان استان هزینه نمایند.

.
همچنین بر اساس مصوبه شورای و پول و اعتبار نرخ سود علی الحساب اوراق مشارکت شرکت های دولتی ، غیر دولتی و شهرداری ها در مقاطع ۳ ماهه پرداخت می گردد و نرخ سود علی الحساب این اوراق۱۷ ٪ نعیین می گردد که اصل و سود اوراق مشارکت فوق صرفاً در سررسید ، تضمین و توسط بانک عامل پرداخت می گردد .

.
همچنین بازخرید اوراق مذکور قبل از سررسید توسط بانک های عامل و متناظر با نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار( متناسب با دوره ماندگاری) خواهد بود و این اوراق می‌تواند قبل از سررسید در بورس یا فرابورس معامله شوند .

.

منبع: سايت بانك مركزي

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.