نرم افزارحسابداری صدگان

خریدهای گروه آریا قانونی بود.

0 720

حسابداراپ

با توجه به روشن شدن ابعاد پرونده اختلاس اخیر، هرچه مسوولان جزییات این قضیه را بیشتر افشا می‌کنند، شائبه سیاسی بودن اختلاس وزن سنگین‌تری پیدا می‌کند به طوری که روز گذشته سازمان حسابرسی که معتبرترین سازمان دولتی برای رسیدگی حساب‌هاست از تکمیل گزارش گروه امیرمنصور آریا خبر داد.

.

به گفته رییس سازمان حسابرسی، خریدهای گروه آریا از شرکت فولاد خوزستان روال قانونی را طی کرده و حساب‌ها تسویه شده است بنابراین گروه آریا به شرکت فولاد خوزستان بدهکار نیست. اما نکته قابل تامل این است که در حال حاضر کل بدهی گروه آریا به بانک‌ها یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است نه سه هزار میلیارد تومان.

.

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور نحوه هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی توسط گروه امیرمنصور آریا از سیستم بانکی تشریح کرد.

اکبر سهیلی‌پور با بیان اینکه بخشی از این گزارش درباره‌ نحوه هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی گروه امیر منصور آریاست، گفت: سازمان ما بررسی کرد که این تسهیلات در کجا هزینه شده است.

.

پندار سیستم

وی با تشریح بخشی از این گزارش گفت: این گروه ۱۵ هزار میلیارد ریال از تسهیلات دریافتی را در شرکت فولاد خوزستان هزینه کرده و از آنها مواد اولیه شامل آهن قراضه، میلگرد و شمش فولاد تهیه کرده است.وی با اشاره به اینکه این خرید‌ها طی دو سال انجام شده است، گفت: معامله‌ها توسط چهار شرکت مرتبط با گروه امیرمنصور آریا انجام شده است.

.

سهیلی‌پور به ایسنا گفت: این رقم تقریبا معادل پولی است که این گروه از بانک‌ها به عنوان تسهیلات دریافت کرده و حدود ۲۶۰ میلیارد تومان نیز بابت تنزیل آن پرداخت کرده است.

.

وی با تاکید بر اینکه تخلف بانکی این گروه سر جای خود است، گفت: اما در زمینه‌ خرید آنها از شرکت فولاد خوزستان روال قانونی طی شده و حساب‌ها تسویه شده است بنابراین این گروه به شرکت فولاد خوزستان بدهکار نیست.

.

به گفته مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور، میزان کل بدهی گروه امیرمنصور آریا در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان است و مابه‌التفاوت این رقم تا سه هزار میلیارد تومان تا پنجم مرداد ماه تسویه شده است.

.

منبع:جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.