نرم افزارحسابداری صدگان

“حسابداري اموال، ماشين‌آلات و تجهيزات” منتشر شد

2 1,043

حسابداراپ

كتاب « حسابداري اموال، ماشين‌آلات و تجهيزات » نوشته نظام‌الدين ملك‌آرايي از سوي جامعه حسابداران رسمي ايران چاپ و منتشر شد.

پندار سیستم

جامعه حسابداران رسمي ايران به منظور تسهيل استفاده از استانداردهاي حسابداري، چاپ مجموعه كتاب‌هايي با عنوان رهنمودهاي حسابداري را به صورت نشريات جداگانه در برنامه كار خود قرار داده است.
نخستين كتاب از اين مجموعه «حسابداري اموال، ماشين‌آلات و تجهيزات» است كه در مركز آموزش و تحقيقات حسابداري و حسابرسي حرفه‌اي «جامعه» تدوين شده است. در تدوين اين كتاب كوشش شده است الزامات مقرر در استانداردهاي حسابداري ايران تشريح شده و اين استانداردها با استانداردهاي بين‌المللي مقايسه تطبيقي شود.
از سوي ديگر تلاش شده به جنبه عملي و كاربرد هر يك از استانداردها پرداخته شده و از طريق ارائه مثال‌هاي متنوع، مطالب تشريح شود.اين كتاب مي‌تواند علاوه بر استفاده از سوي حسابداران حرفه‌اي در دوره‌هاي آموزش حسابداري نيز تدريس شود.
كتاب يادشده مشتمل بر ۷ بخش است كه عبارتند از: ماهيت اموال، ضوابط شناخت اموال، مبناي اندازه‌گيري اموال، طرق تحصيل اموال، اندازه‌گيري پس از شناخت اوليه، كاهش ارزش و كنارگذاري اموال، نحوه انعكاس اموال و كنترل‌هاي داخلي در مورد اموال.در پايان كتاب نيز پرسش‌ها و تمرين‌هايي براي بهبود كيفيت يادگيري مطالب درج شده است.
«حسابداري اموال، ماشين‌آلات و تجهيزات» در تيراژ ۲۰۰۰ نسخه انتشار و از طريق جامعه حسابداران رسمي در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.


محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. مشكوتي می گوید

    با سلام و تشكر،
    اي كاش ميشد شمه اي از كتاب حسابداری اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات را توضيح دهيد، درچه خصوصي ميباشد و يا دادن شماره حساب و ارسال آن كتاب به علاقمندان .

  2. مدیر سایت می گوید

    ضمن عرض سلام و تشكر
    البته در متن فوق هم خلاصه اي ذكر شده است:
    ” کتاب یادشده مشتمل بر ۷ بخش است که عبارتند از:
    ماهیت اموال، ضوابط شناخت اموال، مبنای اندازه‌گیری اموال، طرق تحصیل اموال، اندازه‌گیری پس از شناخت اولیه، کاهش ارزش و کنارگذاری اموال، نحوه انعکاس اموال و کنترل‌های داخلی در مورد اموال.
    در پایان کتاب نیز پرسش‌ها و تمرین‌هایی برای بهبود کیفیت یادگیری مطالب درج شده است.”

    ولي درصورت كسب دريافت اطلاعات بيشتر ، اطلاع رساني خواهد شد.
    بااحترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.