نرم افزارحسابداری صدگان

حسابداران رسمي ارتباطي با پرونده اختلاس ندارند

0 759

حسابداراپ

فارس- شايعه رد صلاحيت دسته جمعي حسابداران به دليل ارتباط با پرونده اختلاس ۳ هزار ميليارد توماني از سوي دبير كل جامعه حسابداران رسمي تكذيب شد.

پندار سیستم

بعد از انتشار اخبار و گزارش‌هاي متعددي در مورد تخلف ۳ هزار ميليارد توماني، شايعات متعددي در مورد افراد و گروه‌هاي مختلف شنيده شده كه يكي از اين شايعات رد صلاحيت گروهي از حسابداران رسمي در اين ارتباط بود.

.
اين شايعه كه براي برخي از دست‌اندركاران ايميل شده حكايت از آن دارد كه يكي از مراكز در نامه‌اي خطاب به هيات تشخيص صلاحيت جامعه حسابداران رسمي ايران و سازمان حسابرسي، صلاحيت حدود ۱۳۰نفر از حسابداران رسمي مورد تائيد قرار نداده و از هيات تشخيص صلاحيت خواسته نسبت به ابطال كارت عضويت اين عده اقدام شود. همچنين شايعه شده كه اسامي برخي از برجسته‌ترين حسابداران رسمي ايران هم در اين فهرست قرار دارد. در اين رابطه دبيركل جامعه حسابداران رسمي گفت: بعد از طرح چنين شايعه و ايميلي و مشاهده آن، موضوع را از چند نهاد مرتبط پيگيري كردم اما چنين شايعه‌اي و ارتباط حسابداران با پرونده اختلاس به هيچ وجه صحت ندارد.

.
نظام‌الدين ملك‌آرايي ادامه داد: تاييد صلاحيت عمومي حسابداران رسمي بر عهده‌ هيات تشخيص صلاحيت است كه در وزارت اقتصاد و دارايي استقرار دارد و نظارت حرفه‌اي بر فعاليت اين گروه از حسابداران بر عهده‌ جامعه است كه از طريق كميته‌هاي فني- تخصصي به طور مستمر انجام مي‌پذيرد، بنابراين چنين شايعاتي هيچ پايه و اساسي ندارد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.