نرم افزارحسابداری صدگان

تن ندادن به قانون ، جريمه ۲،۵ برابري دارد.

0 694

حسابداراپ

رییس کل سازمان امور مالیاتی در واکنش به ادامه اعتراض پارچه‌فروشان برای اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده گفت که متاسفانه معترضان این صنف به هیچ‌یک از توافق‌های انجام شده تاکنون پایبند نبوده‌اند.


علی عسکری با تاکید بر اینکه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یک قانون مترقی اقتصادی است، افزود: در حال حاضر در اروپا ۴۵ درصد مالیات دریافتی مربوط به مالیات ارزش‌افزوده است در حالی که این رقم در ایران در حال حاضر به ۱۰ درصد رسیده است.

پندار سیستم

رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در کشور ما بسیار دقیق و حساب شده است و بسیاری از مسایل حوزه بازار را حل می‌کند در واکنش به بستن واحدهای صنفی پارچه‌فروشان در اعتراض به اجرای این قانون به ایسنا گفت:‌ بسته شدن یک راسته مشخص آن هم فقط بازار تهران در شرایطی که پارچه‌فروشان در سراسر کشور و در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند نمی‌تواند خللی در امور ایجاد کند.
عسکری گفت:‌ اگر این افراد به اجرای قانون تن ندهند و برای پرداخت مالیات ارزش‌افزوده ثبت‌نام نکنند، ۷۵ درصد به عنوان جریمه بر مالیات آنها افزوده می‌شود. همچنین در صورت عدم اجرای قانون، براساس متن صریح قانون تا سقف دو و نیم برابر می‌توان برای متخلفان جریمه تعیین کرد.

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.