نرم افزارحسابداری صدگان

تشکیل کمیته ملی اصلاح قانون کار

1 532

حسابداراپ

رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اعلام ایجاد و آغاز به کار کمیته ملی اصلاح قانون کار با حضور تمامی نمایندگان کارگری کشور گفت که در این خصوص توانسته‌ایم به برخی توافقات در زمینه اصلاح قانون کار نیز دست یابیم.

.

سیدمحمد یاراحمدیان در گفت‌وگو با مهر از تاسیس کمیته ملی اصلاح قانون کار در کشور خبر داد و گفت: این پیشنهاد توسط مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور در خردادماه سال‌جاری ارایه شده بود.

.

رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: این پیشنهاد برای دستیابی به یک اصلاح همه‌جانبه در مورد قانون کار توسط مجمع عالی به شورای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی کارگری کشور ارایه شده بود. وی اظهار داشت: با نهایی شدن تشکیل این کمیته هم‌اکنون توانستیم دو نشست نیز برگزار کنیم.

.


تازه پیش‌نویس را گرفتیم.

یاراحمدیان با بیان اینکه پیش‌نویس اصلاح قانون کار طی ۱۱ روز گذشته در اختیار مقامات کارگری کشور قرار گرفته است، بیان داشت: با آغاز به کار این کمیته بررسی بند به بند پیش‌نویس اصلاح قانون کار آغاز شده و هم‌اکنون موارد اصلاحی در دست بررسی است.

.

وی با بیان اینکه در همین راستا با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور و شوراهای اسلامی کار کشور یک نشست مشترکی را برگزار کرده‌ایم، گفت: در نظر داریم در قالب انجام یک مذاکرات دسته جمعی با سایر نمایندگان کارگری کشور بتوانیم قبل از اینکه اصلاح قانون کار از شورای عالی کار خارج شود به یک نظر واحدی برسیم.رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اشاره به اینکه در قالب این کمیته می‌توانیم مجموعه اقدامات را سریع‌تر پیش ببریم، گفت: امیدواریم بتوانیم با این دست اقدامات از سال جهاد اقتصادی در راستای رشد جامعه کارگری قدم‌های مثبتی برداریم.

.
مصوبه پیش‌نویس در قالب فراخوان ملی

یاراحمدیان با تاکید بر این مطلب که مصوبه پیش‌نویس اصلاح قانون کار باید در قالب یک فراخوان ملی صورت گیرد، افزود: تحقق این امر می‌تواند مایه دلگرمی جامعه کار و تولید کشور باشد.

.

پندار سیستم

وی با اشاره به امضا‌ صورتجلسه‌ای در مورد اجرایی شدن ماده «۲۵» قانون برنامه پنجم توسعه کشور بیان داشت: طبق این ماده از قانون برنامه تاکید شده که دولت موظف است اجرای حقوق بنیادین کار و همچنین تحقق کار شایسته را از طریق همکاری دیگر شرکای اجتماعی، یعنی کارگران و کارفرمایان محقق کند.

.


توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی

رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور ادامه داد: برای دستیابی به این هدف دولت موظف به ایجاد زیرساخت‌های لازم و همفکری با تشکلات عالی کارگری و کارفرمایی کشور است. توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی و همچنین قانون کار نیز یکی دیگر از ملاک‌هایی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تشکلات کارگری نیز یکی دیگر از موارد مدنظر این ماده از قانون برنامه پنجم توسعه کشور است که توانستیم آن را به توافق شوراهای اسلامی کار کشور، مجمع عالی نمایندگان و کانون عالی انجمن‌های صنفی برسانیم به نحوی که یکی از اولویت‌های کاری کمیته اصلاح قانون کارقرار گرفته است.

.


تبادل‌نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی

اولیا‌ علی‌بیگی، رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور نیز گفت: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون کار برگزار شد‌ هیچ توافقی در این باره صورت نگرفته است و آنان تنها در حال تبادل نظرات کارشناسانه هستند.

.

وی با تاکید بر اینکه مهلت دو ماهه برای بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون کار از ۲۰ شهریورماه آغاز شده است، بیان کرد: ما در حال بررسی، پیگیری و استفاده از نظرات کارشناسی برای دستیابی به هدف اصلاح قانون کار هستیم.

.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور گفت:‌ ما به عنوان شرکای اجتماعی می‌خواهیم قانونی را تهیه و تدوین کنیم تا نیازهای مخاطبان خود را حداقل تا سه دهه آینده تامین کند.

.

منبع:جهان صنعت

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ح باقری می گوید

    ترا به خدا به فریاد کارگرا برسید
    پیشنویس قانون کار(نابودی حیثیت کارگران) به دست نخبگان !!!!نوشته شده و قانون برده داری مدرن بطور کامل درحال تصویب است
    کارگری که هیچ اعتباری در جامعه نداشت حال دیگر روی سر بالاکردن هم نخواهد داشت
    دولت واحتمال زیاد مجلس در حال اجرای عدالت !!!!به سبک خود میباشند
    در باره این پیش نویس هر انسان بی سوادی نیز میتواند تشخیص دهد که چه فاجعه ای در حال رخ دادن است
    تا دیروز ترس از کم شدن مدت قرار داد را داشت واتمام آن امروز صحبت از اخراج آسان در حین قرار داد.حقوق با اختیار تام به کارفرما.و….

    مظلومترین بی کس ترین قشر جامعه فریاد یاری سرمیدهند به فریاد آنها برسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.