- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

۶۶۰ تا ۹۹۰ هزار تومان عيدي امسال کارگران

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور با اعلام اين خبر گفت: ميزان عيدي و پاداش پايان سال مشمولان قانون کار بر اساس مصوبه ۱۳۷۰ مجلس شوراي اسلامي [1]تعيين و اعلام مي شود.
.

به گزارش رسانه مالياتي ايران به نقل از کيهان، علي عسکري با بيان اين مطلب افزود: کارگاه هاي مشمول قانون کار بايد به ازاي يک سال کار معادل دو ماه آخرين دستمزد دريافتي را به عنوان عيدي و پاداش به کارگران بپردازند به شرط اينکه مبلغ پرداختي معادل ۹۰ روز (۳ماه) حداقل دستمزد روزانه تعيين شده بيشتر نشود.

.

وي اظهارداشت: با توجه به اين که در سال ۹۰ حداقل حقوق ماهيانه کارگران مشمول قانون کار ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان تعيين شده است به همين جهت کارگران حداقل ۶۶۰ هزار و ۶۰۰ تا ۹۹۰ هزار و ۹۰۰ تومان دريافت خواهند کرد. رييس کل سازمان امور مالياتي کشور، تصريح: طبق اين قانون، همچنين اظهارنظر مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي کارگران موقت و قراردادي نيز مشمول دريافت عيدي و پاداش هستند. بر اساس اين گزارش، بر اساس قانون ماليات هاي مستقيم، پاداش و عيدي کارگران تا مبلغ ۴۸۵ هزار تومان از ماليات معاف است و از بقيه مبلغ آن، ۱۰ درصد ماليات دريافت مي شود.

.