نرم افزارحسابداری صدگان

یک پذیره‌نویسی جدید در فرابورس: امکان راه‌اندازی تالار اختصاصی توسط کارگزاران

0 583

حسابداراپ

رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران از ایجاد امکان راه‌اندازی تالار اختصاصی توسط کارگزاران خبر داد.

محمدرضا پور‌ابراهیمی با بیان این مطلب به ایسنا امکان راه‌اندازی تالارهای اختصاصی توسط کارگزاران را به عنوان یکی از برنامه‌های جدید بورس کالا عنوان کرد وگفت: طبق تصمیم هیات‌مدیره به کارگزاران اجازه داده می‌شود تالارهای اختصاصی راه‌اندازی کنند. وی افزود: تالارهای اختصاصی که توسط کارگزاران راه‌اندازی می‌شود با قواعد بورس کالا و زیر نظر این شرکت اداره شده و معاملات طبق روال تالارهای کنونی بورس کالا انجام خواهد شد اما مدیریت تالارهای اختصاصی بعهده خود کارگزاران است.

رییس هیات‌مدیره بورس کالا با تاکید بر آنکه تالارهای اختصاصی می‌تواند در سراسر کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: هر کارگزار می‌تواند در یک منطقه اقدام به راه‌اندازی تالار کند‌ و برای انجام معاملات کارگزاری‌های دیگر را با خود همراه کرده و وارد تالار کند. شایان ذکر است راه‌اندازی تالاری در شرکت بهشت پارس برای معاملات گل و گیاه که به گفته مدیر توسعه شرکت بورس کالای ایران از هیات‌مدیره بورس کالای ایران مجوز گرفته از جمله این تالارهاست.

همچنین ابراهیم عنایت، مدیرعامل کارگزاری پارسیان‌ از یک پذیره‌نویسی جدید در فرابورس خبر داد و گفت: شرکت بهشت پارسیان با سرمایه۴۰۰ میلیارد ریال و براساس مجوز ۲۶ مردادماه سازمان بورس اوراق بهادار در هفته اول مهر‌ماه از طریق بازار سوم فرابورس پذیره‌نویسی می‌کند.

پندار سیستم

وی افزود: قرار است ۷۴ میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم ۱۴۰ تومان به صورت سلب حق تقدم از طریق فرابورس پذیره‌نویسی شود تا ۱۰۰ میلیارد ریال حاصل از این افزایش سرمایه صرف ثبت افزایش سرمایه ۲۵ درصدی شرکت و تکمیل فاز یک بزرگ‌ترین پایانه صادراتی خاورمیانه شود.

عنایت توضیح داد: البته قیمت‌گذاری این سهم بر اساس نظر کارشناسان دادگستری و بر اساس املاک و دارایی‌های شرکت صورت گرفته است وکارگزاری پارسیان و سازمان بورس نقشی در قیمت‌گذاری سهم نداشته‌اند.

عنایت عنوان کرد: این شرکت در تاریخ ۱۶ شهریور۹۰ تقاضای پذیرش خود را به فرابورس ایران ارایه کرده است و چنانچه پذیرش این شرکت در یکی از بازار‌های فرابورس مورد موافقت قرار گیرد ۵/۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به بازار فرابورس وارد می‌شود‌ این در حالی است که این شرکت سهامی عام مطابق الزام قانون برنامه پنجم توسعه کشور حداقل باید وارد بازار پایه فرابورس شود بنابراین ورود این شرکت به فرابورس شاهد ثبت صنعت جدیدی در بازار سرمایه خواهد شد.

همچنین عابدینی، مدیر‌عامل بهشت پارس‌ به تالار معاملات الکترونیک در این پایانه اشاره کرد و با اشاره به اینکه کارگزاران دارای مجوز می‌توانند در این تالار فعال باشند، عنوان کرد: در تالار معاملات الکترونیک افراد می‌توانند نسبت به خریداری محصولات کشاورزی و گل و گیاه اقدام کنند و این ارتباطی به بورس ندارد. به این ترتیب با راه‌اندازی این تالار تمام قیمت‌گذاری گل و گیاه و محصولات کشاورزی از طریق معاملات الکترونیک انجام می‌شود.

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.