نرم افزارحسابداری صدگان

سوالی از حسابرسان

5 860

حسابداراپ

مخاطبین این نوشتار حسابرسان و حسابرسان ارشد در موسسات حسابرسی معتبر هستند. شرکت آلفا در پایان سال مالی خود از انبار لوازم یدکی، موجودی‌گیری به عمل نمی‌آورد.

پندار سیستم

مدیریت شرکت آلفا به درخواست حسابرس برای انجام موجودی‌گیری جواب رد داده و در پاسخ به او اظهار داشته که حسابرس شخصا به انبار لوازم یدکی مراجعه کند و هر چند قلم از هر جنسی که در انبار لوازم یدکی موجود است را انتخاب و از انبار دار شرکت بخواهد که آنها را شمارش و حسابرس، شمارش به عمل آمده را با کارت‌های انبار و کاردکس حسابداری مطابقت دهد.حسابرس شرکت به انبار لوازم یدکی مراجعه کرده و از انبار دار شرکت خواسته است که از هر قفسه از قفسه‌های موجود در انبار لوازم یدکی، یک یا دو قلم را بنا به تشخیص حسابرس شمارش و تعداد آنها را با کارت‌های انبار و لیست لوازم یدکی انبار که پرينت آن را از قسمت امور مالی شرکت برده مطابقت داده است. حسابرس همچنین تعدادی از اقلام پرينت کامپیوتری که از دفتر مرکزی آورده، انتخاب کرده و از انبار دار خواسته است که آنها را برای او شمارش کند و شمارش به عمل آمده را با تعداد یا مقدار لیست يادشده مطابقت داده است. در شمارشی که بدین وسیله به عمل آمده، یا اختلافاتی وجود نداشته یا اختلافات بسیار جزئی بین موجودی انبار و تعداد اقلام طبق کارت انبار و لیست پرينت کامپیوتری وجود داشته که کاملا قابل اغماض است. حسابرس همچنین تعداد یا مقدار قید شده در لیست پرينت کامپیوتری را با تعداد یا مقدار اجناس لوازم یدکی انبار طبق کارت انبار به صورت نمونه‌ای مطابقت داده و مغایرتی در آنها نیافته است.حال با توجه به اینکه کلیه اقلام انبار لوازم یدکی شمارش نشده و تعدادی را که حسابرس آنها را با کمک انبار‌دار شمارش کرده درصد قابل ملاحظه‌ای از کل موجودی انبار نيست و نظر به اینکه مبلغ موجودی لوازم یدکی در انبار کارخانه در پایان سال مالی قابل توجه است (چه نسبت به کل موجودی‌ها و چه نسبت به جمع دارايی‌های جاری)، حسابرس شرکت آلفا در رابطه با موجودی لوازم یدکی انبار شرکت آلفا آیا باید بندی در گزارش خود درج کند؟ چه نوع بندی و آیا این بند قبل از بند اظهار نظر حسابرس می‌آید یا بعد از آن؟ اظهار نظر حسابرس در این رابطه به چه صورت خواهد بود؟

گارو هوانسيان‌فر 

 

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. ایرج می گوید

    شامل بند محدودیت در حسابرسی قرار میگیرد

  2. اردشیر پناهی می گوید

    با سلام
    من برنامه نویس هستم و میخواهم یک سیستم حسابداری مالی بنویسم که در کنار پروژه هام سیستم حسابداری رو هم داشته باشم و بخش مالی پروژه ام رو کنترل کنم.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .

  3. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به نظرم اين موضوع مستلزم اين هست كه با يك نفر بصورت مشترك و حضوري همراهي كنيدوگرنه چه راهنمايي اي مد نظر شماست؟

  4. اردشیر پناهی می گوید

    ممنون که پاسخ دادید ولی من میخوام تو زمینه حسابداری کمکم کنید لطفا منابعی رو بهم معرفی کنید
    با تشکر

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به نظر بنده انتشارات مرتبط سازمان حسابرسي بهترين منابع براي مطالعه هستند.
    موفق باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.