- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بدهکاران مالیاتی و بانکی به دنبال مدارک جعلی

رییس پلیس صدورگذرنامه و مهاجرت از ارایه مدارک جعلی توسط بدهکاران مالیاتی و بانکی برای دریافت گذرنامه خبر داد و گفت که با اتصال پلیس گذرنامه به بانک ثبت احوال دریافت گذرنامه با مدارک جعلی کاهش یافت.

سردار محمود صادقی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ارایه کارت پایان خدمت یا معافیت برای افرادی که خواستار دریافت گذرنامه هستند، الزامی است. معمولا افرادی که در سن مشمولیت قرار دارند و به سربازی نرفته‌اند برای دریافت گذرنامه و خروج از کشور کارت پایان خدمت، معافیت و شناسنامه جعلی ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که ممنوع‌الخروج مالیاتی یا بدهکار بانکی هستند نیز با جعل شناسنامه و مشخصات فرد دیگری می‌خواهند از کشور خارج شوند که پلیس با هوشیاری و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته اجازه نمی‌دهد تا افراد با ارایه مدارک جعلی بتوانند از کشور خارج شوند.

رییس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعات ثبت احوال و سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: هم‌اکنون به بانک این دو سازمان متصل هستیم و اطلاعات افراد را در اختیار داریم و همین امر در کاهش ارایه مدارک جعلی برای دریافت گذرنامه بسیار موثر بوده است.سردار صادقی از کاهش جعل گذرنامه الکترونیکی خبرداد و تاکید کرد:

خوشبختانه با اجرای طرح گذرنامه الکترونیکی شاهد کاهش جعل هستیم زیرا تعبیه چیپ‌های الکترونیکی اجازه سوء استفاده را نمی‌دهد.

وی با رد افزایش مدت اعتبار گذرنامه تصریح کرد: هرگونه تغییر در گذرنامه باید به تصویب ستادگذرنامه در وزارت کشور برسد. تاکنون تصمیمی مبنی بر افزایش مدت اعتبار گذرنامه نداشته‌ایم.

منبع :جهان صنعت