نرم افزارحسابداری صدگان

با اجراي طرح جامع مالياتي اظهارنامه هاي مالياتي فقط به صورت الکترونيکي ارايه مي شود

0 693

حسابداراپ

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به استقبال موديان از اظهارنامه هاي الکترونيکي گفت: با اجراي طرح جامع مالياتي همه اظهارنامه هاي مالياتي به صورت الکترونيکي ارايه مي شود.

به گزارش رسانه مالياتي ايران به نقل از فارس، علي عسکري با بيان اين مطلب افزود:

از سال گذشته به موديان پيشنهاد داده ايم که اظهار نامه خود را به صورت الکترونيکي ارائه دهند که با استقبال آنها مواجه شد. وي با اشاره به اينکه امسال از مجموع ۴ ميليون و چهارصد اظهار نامه ارائه شده يک ميليون و ۹۱۶ هزار نفر که ۴۰ درصد از اظهار نامه ها را شامل مي شود به صورت الکترونيکي ارائه شد، تاکيد کرد: در صورت اجراي کامل طرح جامع مالياتي همه اظهار نامه ها به صورت الکترونيکي ارائه خواهد شد. معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به استقبال بيشتر برخي از استان ها در ارائه اظهار نامه به صورت الکترونيکي افزود:

در برخي از استان ها از جمله قزوين ۶۰ درصد اظهار نامه ها به صورت الکترونيکي بوده و در بيش از ۵ الي ۶ استان بيش از ۹۵ درصد اظهار نامه ها الکترونيکي بوده که مي توان به استان هاي قم، گيلان و آذربايجان غربي اشاره کرد. وي در خصوص استان تهران گفت:

در اين استان برخي ادارات در حد متوسط بوده اند که البته انتظار ما بيشتر از اين بود اما به هر حال استان تهران در حوزه ماليات نسبت به ساير استان ها عقب تر است. عسکري ادامه داد: با برنامه هايي که در دست اجرا داريم سعي مي کنيم موديان جديد را شناسايي کنيم که اين کار با همکاري نهادهاي ديگر صورت مي گيرد. رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه با اشاره به ايجاد سيستم الکترونيکي جديد براي ثبت اطلاعات موديان گفت: با هماهنگي که با مديران استان ها صورت گرفت، اطلاعاتي که در گذشته يک سال ثبت آن به طول مي انجاميد در مدت ۵ ماهه سال جاري در سيستم ثبت شده که اين کار رسيدگي به پرونده ها را سرعت مي بخشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.