نرم افزارحسابداری صدگان

معیارهای رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا

0 579

حسابداراپ

رییس اداره امور کارگزاران ویژگی‌هایی که در رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا در نظر گرفته شده را اعلام کرد.

محمد عطایی از اعلام رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا در هفته جاری خبر داد و به فارس گفت: با این کار علاوه بر اعلام رتبه‌بندی کارگزاران فعال در بورس کالا، شرکت‌های کارگزاری که تنها در بورس کالا فعالیت می‌‌کنند بر اساس شرایط در نظر گرفته شده از سوی هیات‌مدیره سازمان‌ می‌‌توانند در بورس اوراق و فرابورس فعالیت کنند.

پندار سیستم

وی افزود: مصوبه فعلی که مربوط به شرایط کارگزاران برای فعالیت در بورس اوراق و فرابورس است در دست هیات‌مدیره سازمان بورس است. همچنین‌ رتبه‌بندی کارگزاران بر اساس امتیازات کسب شده به پنج طبقه الف، ب، ج، د، ه تقسیم‌بندی شده است.

رییس اداره امور کارگزاران در پاسخ به این سوال که چه ویژگی‌هایی برای رتبه‌بندی کارگزاران در نظر گرفته شده، تصریح کرد: این ویژگی‌ها دو دسته عادی و تشویقی و تنبیهی است که میزان سرمایه، مدارک، پرسنل و ارتباط آن با فعالیت آنها، شعب‌ کارگزاری‌ها، اعضای هیات‌مدیره، آمار معاملات و تعداد مشتریان‌ از ویژگی‌های عادی در نظر گرفته شده در رتبه‌بندی کارگزاران است.

وی ادامه داد: در خصوص معیار تشویقی مسایلی از جمله ارزش معاملات، میزان شرکت‌هایی که توسط کارگزاری در بورس کالا پذیرش کرده و ثبت سفارش‌های تلفنی است و در صورتی که یک کارگزاری تخلفی داشته باشد به عنوان یک معیار تنبیهی بوده و برای کارگزار امتیاز منفی دارد.دبیر‌کل کانون کارگزاران نیز در این خصوص گفت: به طور حتم حضور کارگزاران بورس کالا در معاملات بورس و فرابورس باعث گسترش صنعت کارگزاری می‌شود.روح‌الله میرصانعی گفت: نتایج رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا در روزهای آتی اعلام می‌شود که کارگزاران تالار نقره‌ای بی‌صبرانه در انتظار رای سازمان بورس اوراق بهادار هستند تا کارگزاران برتر گام به معاملات تالار شیشه‌ای بگذارند.

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.