- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافيت مالياتي تنها در مناطق آزاد ضروري است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: استفاده از معافيت هاي مالياتي تنها در مناطق آزاد به علت جذب سرمايه گذاري ضروري بوده و در ساير بخش ها به زيان اقتصاد است. به گزارش رسانه مالياتي ايران، کاظم دلخوش با بيان اينکه استفاده از معافيت هاي مالياتي در مکان و شرايط زماني خاصي ضروري است، افزود: استفاده بي رويه از معافيت هاي مالياتي در بخش هاي مختلف اقتصادي نه تنها نفعي براي اقتصاد ندارد بلکه به مرور زمان سبب زيان رسيدن به بدنه اقتصادي دولت مي شود. وي ادامه داد: هم اکنون اگر در مناطق آزاد مشوق ها و معافيت هاي مالياتي نباشد قطعا سرمايه گذاران تمايل کمتري به سرمايه گذاري در اين بخش ها نشان مي دهند، به همين دليل اعمال معافيت مالياتي در بخش هاي مختلف اقتصادي غير از مناطق آزاد، رقابتي نا برابر و نا سالم بين فعالان اقتصادي ايجاد مي کند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تمامي اقشار جامعه را موظف به پرداخت ماليات دانست و تصريح کرد: همانطور که کارمندان و اصناف ماليات خود را پرداخت مي کنند، براي مسدود کردن راه هاي فرار مالياتي و جلوگيري از گسترش اقتصاد زيرزميني بايد تمامي بخش ها را موظف به پرداخت ماليات کرد.

وي با بيان اينکه ماليات در اکثر کشورهاي دنيا رقم اول درآمدهاي بودجه اي محسوب مي شود، اظهارداشت: در کشور ما تا کنون به دليل ضعف برخي قوانين مالياتي و اشکالاتي در نحوه اجرا به اين امر مهم دست نيافته ايم اما در چند سال اخير به خصوص با تصويب و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و تلاش مضاعف سازمان امور مالياتي در اين زمينه تا حدودي به اين هدف نزديک تر شده ايم. دلخوش خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکانات مورد نياز سازمان امور مالياتي کشور و آموزش نيروهاي متخصص سبب مي شود مشکلي از باب اجراي قوانين مالياتي ايجاد نشده و اهداف سند چشم انداز توسعه محقق شود.