نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه معافيت سازندگان مسكن مهر از پرداخت ماليات

0 1,005

حسابداراپ

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور از رشد ۳۴ درصدي درآمدهاي مالياتي دولت در ۴ ماهه ابتداي سال خبر داد.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور همچنين از نصب دستگاه هاي خودپرداز براي وصول راحت تر ماليات موديان در تمامي مميز كلي هاي سراسر كشور سخن گفت و اين امر را منجر به كاهش شديد ازدحام موديان در ادارات امور مالياتي در تير ماه تاثير گذاشته دانست. عسكري از همكاري صميمانه شركت پست در دريافت اظهارنامه هاي وسايط نقليه در تيرماه گذشته قدرداني كرد كه در نتيجه به كاهش ۵۰ درصدي مراجعه صاحبان وسايط نقليه به حوزه هاي مالياتي شد.

رکورد شکني ارايه اظهارنامه الکترونيکي در تيرماه

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور از ارايه بيش از ۴ ميليون اظهارنامه مالياتي و بيش از يک ميليون اظهارنامه الکترونيکي توسط موديان مالياتي در تيرماه سال جاري خبر داد.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، دکتر علي عسکري روز يکشنبه نهم مرداد ماه در چهارمين نشست خبري خود در سال جاري عنوان کرد: در چهار ماه ابتداي امسال منتهي به پايان تير ماه ماليات هاي مستقيم و غير مستقيم ۳۴ درصد رشد داشته است که از اين بين ماليات هاي مستقيم ۳۱ درصد و ماليات بر کالا و خدمات ۴۹ درصد رشد داشته است.

وي ادامه داد: در تيرماه سال گذشته ۳هزار و ۲۵ ميليارد تومان ماليات اخذ شد که اين رقم در تير ماه امسال به رقم ۴ هزار و ۱۳۹ ميليارد تومان افزايش يافته است. همچنين ۴ ماهه سال گذشته ۶ هزار و ۸۸۵ ميليارد تومان ماليات اخذ شده که اين رقم در ۴ ماهه امسال به رقم ۹ هزارو ۲۰۵ ميليارد افزايش يافته به عبارتي اين رقم معادل کل ماليات سال ۸۶ است.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور از رکورد شکني ارايه اظهارنامه هاي الکترونيکي در تيرماه امسال خبر داد و افزود: سال گذشته مجموعا ۴ ميليون و ۳۹ هزار اظهارنامه در کشور دريافت شد که حدود ۱۳۵ هزار فقره الکترونيکي بود ، اما امسال ۴ ميليون ۴۰۱ هزار اظهارنامه ارايه شد که ۱ ميليون و ۹۱۶ هزار فقره از آن الکترونيکي است. وي خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد کل اظهارنامه امسال به صورت الکترونيکي دريافت شده که اين رقم در برخي استان ۱۰۰ درصد بوده است.

با راه اندازي امضاي ديجيتال از سال آينده ارايه و پرداخت اظهارنامه هاي مالياتي کاملا الکترونيکي مي شود

 

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور از اجراي عمليات ثبت نام و ارايه کد اقتصادي به اشخاص حقوقي و مشاغل بند (الف) و (ب) تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: پس از ارايه کد اقتصادي به موديان مالياتي، با هماهنگي هاي صورت گرفته با وزارت بازرگاني، موديان مالياتي مذکور از امضاي ديجيتال بهره مند خواهند شد.

پندار سیستم

به گزارش رسانه مالياتي ايران، دکتر علي عسکري در چهارمين نشست خبري خود در سال جاري با بيان اينکه امسال ثبت نام کد اقتصادي براي کليه موديان انجام خواهد شد، افزود:

فراخوان ثبت نام و راستي آزمايي براي اطمينان از فعال بودن کد اقتصادي براي فعالان اقتصادي و همچنين ثبت نام کد اقتصادي براي کليه موديان حقيقي و حقوقي از اقداماتي که امسال انجام خواهد شد. وي ادامه داد: با انجام هماهنگي هاي صورت گرفته پس از اختصاص کداقتصادي و ارايه آن به وزارت بازرگاني ، امضاي ديجيتال هم راه اندازي شده و از سال آينده موديان مالياتي مي توانند اظهارنامه هاي خود را صرفا به صورت الکترونيکي ارايه و ماليات خود را پرداخت کنند.

نحوه معافيت سازندگان مسكن مهر از پرداخت ماليات

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در خصوص ماليات بر مسكن مهر گفت : در ارتباط با ماليات بر مسكن مهر دو الگو تعريف شده كه به الگوي سه مولفه اي و چهار مولفه اي موسوم است كه الگوي سه مولفه اي از پرداخت ماليات معاف و الگوي چهار مولفه اي مشمول پرداخت ماليات است .

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري در چهارمين نشست خبري خود در سال جاري عنوان كرد : ما با وزارت مسكن و در ارتباط با سازندگان مسكن مهر ، دو توافق انجام داده ايم كه براساس آن ، دو الگو براي دريافت ماليات از سازندگان مسكن مهر تعريف شده است.

وي ادامه داد : در الگوي سه مولفه اي ، وزارت مسكن ، بانك و سازنده مسكن مهر اركان اصلي ساخت و ساز هستند به اين صورت كه سازنده از منابع خود يا منابع بانكي استفاده و كار ساخت و ساز را انجام مي دهد و در اتمام كار و پس از معرفي وزارت مسكن ، تغيير مالكيت از سازنده به افرادي كه توسط وزارت مسكن معرفي مي شوند انجام مي گيرد كه در اين الگو ، پنج درصد ماليات از سازنده مسكن مهر دريافت نمي شود .

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه در الگوي چهار مولفه اي از سازنده مسكن مهر ماليات مي گيريم،‌ تصريح كرد :‌ در الگوي چهار مولفه اي ، سازنده ديگري در قالب پيمانكار با وزارت مسكن قرارداد مي بندد تا كار ساخت و ساز را انجام دهد كه اين سازنده ، مانند هر پيمانكار ديگري مشمول پرداخت پنج درصد ماليات مي باشد .

دكتر عسكري همچنين اظهار داشت : در برخي موارد مولفه چهارم يك تعاوني مسكن است كه از منابع خود يا بانك كار ساخت و ساز را انجام مي دهد و پس از اتمام پروژه ، به جاي وزارت مسكن ، تعاوني مسكن افراد خود را معرفي و تغيير مالكيت صورت مي گيرد كه در اين حالت نيز تعاوني مسكن به عنوان سازنده مسكن مهر از پرداخت پنج درصد ماليات معاف است .

۶۰ درصد رشد ارايه اظهارنامه در بخش مستغلات

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور از رشد ۶۰ درصدي ارايه اظهارنامه در بخش مستغلات ( اجاره املاك مسكوني و تجاري ) در تيرماه سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد .

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي عنوان كرد : در تيرماه سال جاري در مجموع ۲۷۵ هزار فقره اظهارنامه الكترونيكي در بخش مستغلات دريافت شد كه از اين تعداد ، ۲۰۷ هزار و ۳۶۶ فقره اظهارنامه به صورت كاغذي و ۶۸ هزار و ۱۱۶ فقره اظهارنامه به صورت الكترونيكي ارسال شده است .

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در خصوص دريافت ماليات از خانه هاي مسكوني خالي نيز گفت : سازمان امور مالياتي كشور قانونگذار و سياستگزار بخش مسكن نيست و تنها مجري قانون است ، بنابر اين پس از اينكه لايحه مربوط به ماليات بخش مسكن سير تصويب خود را گذراند و تبديل به قانون شد ، سازمان امور مالياتي كشور اقدام به اجراي آن خواهد كرد . وي همچنين از ايجاد يك پايه جديد مالياتي تحت عنوان ماليات بر عايدي سرمايه خبر داد و گفت : اين پايه مالياتي جديد بخش عمده اش مربوط به املاك است و در حال حاضر ، در حال تبديل شدن به قانون است .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.