نرم افزارحسابداری صدگان

تشکیل کمیته‌ی تخصصی مبارزه با پول‌شویی در جامعه حسابداران

0 658

حسابداراپ

کمیته تخصصی مبارزه با پول‌شویی، در در راستای اجرای بهینه قانون مبارزه با پول‌شویی، تشکیل شد. مسئولیت این کمیته تخصصی انجام اقدامات کارشناسی، زیر ساختی، آموزشی و اطلاع‌رسانی است. این کمیته، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی، وظیفه نظارت بر حسن اجرا و نیز هماهنگی روش‌های اجرایی و ارتباط با دیگر واحدهای ذیربط را بر عهده دارد. به طور مشخص، این کمیته وظیفه‌ی حسابرسان در مقابله با پول‌شویی را تدوین می‌کند.

پندار سیستم

یکی از چالش‌های مهمی که دبیرخانه شورای‌عالی مبارزه با پول‌شویی در برابر داشته وجود مشکلاتی است که در حوزه‌ی حسابرسی داخلی در بانک‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمايه‌گذاری در پیش داشته است. تشکیل این کمیته‌ی تخصصی گامی در جهت یاری به دبیرخانه در  تدوین و اجرای مناسب دستورالعمل‌های اجرایی در این زمینه است.

گفتنی است مهمترین گامی که برای مبارزه با پول‌شویی در کشور برداشته شد، تصویب قانون مبارزه با پول‌شویی بود؛ این قانون در دوم بهمن ماه ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و شورای نگهبان در هفدهم بهمن ماه تأیید و رییس جمهوری در هفتم اسفند ماه ۱۳۸۶ برای اجرا ابلاغ کرد. در پی تصویب قانون، آیین‌نامه‌ی اجرایی این قانون در ۱۴ آذر ۱۳۸۸ به تصویب هیئت دولت رسید. بر این اساس، شوراي عالي مبارزه با پول‌شويي به عنوان عالي‌ترين نهاد متولي در این امر شروع به کار کرد. این شورا متشکل از وزرای اقتصاد، اطلاعات، بازرگانی، کشور و رییس کل بانک مرکزی است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.