نرم افزارحسابداری صدگان

عضو هيات مديره انجمن طلا و جواهر استان تهران: سکه فروشان ماليات ۴ درصدي ارزش افزوده را اعمال نمي کنند.

2 655

حسابداراپ

عضو هيات مديره انجمن طلا و جواهر استان تهران گفت: ماليات ۴ درصدي ارزش افزوده در خرده فروشي سکه در صرافي ها و بازار تهران اعمال نمي شود.

به گزارش رسانه مالياتي، حسين پنداروند، در مورد اعمال قانون ماليات بر ارزش افزوده سکه گفت: هنوز اين قانون در بازار تهران و صرافي ها اعمال نمي شود.

پندار سیستم

وي افزود: اجراي ۴ درصد قانون ماليات بر ارزش افزوده در سکه خيلي پيچيده است، چون نياز صدور فاکتور و اعلام رسمي دارد، در حالي که اکثر سکه فروشان با سکه همانند پول نقد رفتار مي کنند و آن را بدون فاکتور خريد و فروش مي کنند.

عضو هيات مديره انجمن طلا و جواهر استان تهران افزود: عرضه سکه از طرف بانک مرکزي به بانک کارگشايي انجام مي شود و خريداران عمده به تعداد حداقل صدتايي خريداري مي کنند.وي افزود: گرچه قانون ماليات بر ارزش افزوده براي شفاف سازي جريان معاملات است، اما بانک مرکزي هنگام عرضه سکه به بانک کارگشايي ۴ درصد را اعمال نمي کند و خريداران عمده از بانک کارگشايي ۴ درصد ماليات را مي پردازند.

 

پنداروند افزود: گرچه ۴ درصد ماليات بر ارزش افزوده نسبت به قيمت سکه رقم ناچيز بوده و در آن گم مي شود، اما چون قانون است بايد اجرا شود در عين حال عرضه سکه بدون فاکتور است و سکه هاي طلا همانند ريال و اسکناس قابل معامله است و اجراي نرخ ۴ درصد قانون ماليات بر ارزش افزوده در مورد سکه عملي مي شود که سکه هاي پلمپ شده بانک مرکزي و با شماره در بازار به همراه فاکتور عرضه شود و پلمپ آن باز نشود.وي تاکيد کرد:‌تا جايي که من اطلاع دارم، نرخ ۴ درصد ماليات بر ارزش افزوده سکه در بازار و صرافيها اعمال نمي شود.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. mohamad می گوید

    سلام.من میخواهم با ۵ میلیون تومان در بازار طلا سرمایه گذاری کنم لطفا منو راهنمایی کنید

  2. مدیرسایت می گوید

    ضمن عرض سلام و آرزوي موفقيت
    متاسفانه اطلاعاتي دراين زمينه ندارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.