نرم افزارحسابداری صدگان

با هدفند شدن يارانه ها درآمد مالياتي افزايش مي يابد.

0 552

حسابداراپ

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت:نظام مالياتي مي تواند در شرايط اجراي طرح تحول اقتصادي به دليل تاثير هدفمندي يارانه ها بر تورم، با افزايش مبناي بخشودگي مالياتي از بخش خصوصي حمايت کند.

به گزارش رسانه مالياتي ايران،‌فرشيد سيمبر با بررسي آثار اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند کردن يارانه ها بر اقتصاد و نيز تاثير آن بر وضعيت مالياتي کشور، عنوان کرد: با اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند کردن يارانه ها، به دليل واقعي شدن قيمت ها،‌قيمت بسياري از کالاها که تاکنون دولت به آنها يارانه پرداخت مي کرده، افزايش يافته و درنتيجه مبناي مالياتي به صورت اسمي تغيير مي يابد.

پندار سیستم

وي تصريح کرد:در اثر تغير مبناي مالياتي و با فرض ثبات ضرايب مالياتي، از طرفي دريافتي هاي ماليات بر فروش به مقدار فراوان افزايش مي يابد و ازسوي ديگر باتوجه به افزايش حجم اسمي سود ناشي از درآمد فروش کالاها و خدمات، ماليات بر سود نيز افزايش مي يابد.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينکه تغيير و تحولات ناشي از هدفمند کردن يارانه ها درمجموع سبب افزايش درآمدهاي مالياتي مي شود افزود:

اين امکان وجود دارد که با افزايش تورم ناشي از هدفمند کردن يارانه ها فشار مضاعفي بر توليدکنندگان، حقوق بگيران و فروشندگان وارد شود؛که در اين بين دولت مي تواند براي برقراري دالت اجتماعي، مبناي بخشودگي مالياتي را افزايش دهد.

سيمبر طرح تحول اقتصادي را لازمه پيشرفت نظام اقتصادي کشور دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ريزي دقيق و اتخاذ سياست هاي مناسب در هدفمند کردن يارانه ها و همچنين استفاده مناسب از ابزار ماليات، مي توان شاهد رشد و توسعه در اقتصاد کشور بود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.