- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزوده شدن سه پایه جدید مالیاتی در اصلاح قانون مالیات‌ها

علی عسكری با بیان آنكه،‌ سازمان امور مالیاتی بررسی‌هایی را بر سه پایه‌ی جدید ‘مالیات بر مجموع درآمد’، ‘مالیات بر عایدی سرمایه’ و ‘مالیات سبز’ انجام داده است‌، افزود: مالیات سبز مربوط به مالیات محیط زیست است.


به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: مراحل نهایی اصلاحیه قانون مالیات‌ها در حال انجام است و امور كارشناسی ان با دقت زیادی پیگیری می‌شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به این كه انجام كارهای كارشناسی امری زمان‌بر است اما علی رغم آنكه تلاش می شود لایحه هر چه زودتر آماده شود به ابعاد ان توجه ویژه می‌شود.
رییس كل سازمان امور مالیاتی از نهایی شدن ویرایش دوم اصلاح قانون مالیات ها خبر داد و گفت: این لایحه تا پایان سال جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

از سوی دیگر، ‘سیدشمس الدین حسینی’ وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر افزایش سهم مالیات در تامین مالی بودجه عمومی كشور تاكید كرده و آن را جزو اولویت های برنامه پنجساله پنجم توسعه دانسته است.
حسینی گفت: در این زمینه باید اقدام های مناسبی صورت گیرد كه بخشی از آن تاكنون انجام شده است.
وی افزود: اگر بخواهیم همواره روی چند پایه مالیاتی سود یا درآمد مشاغل تاكید كنیم، انگیزه در فعالیت‌ها كاهش می‌یابد و به همین دلیل بهتر است پایه‌های مالیاتی در كشور ارتقا یابد.