نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش فشار سیاسی برای همگرایی استانداردهای بین‌المللی حسابداری

0 769

حسابداراپ

کم‌وبیش یک دهه است که قواعد هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی درباره‌ی گزارشگری مالی در بیش از یک‌صد کشور دنیا گسترش یافته است. از جمله مهم‌ترین کشورهایی که این استانداردها را پذیرفته، چین، یعنی دومین اقتصاد بزرگ جهانی است.

به گزارش رویترز، ایالات متحده در سال جاری بالاخره تصمیم نهایی خود را در مورد جایگزینی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی با اصول پذیرفته‌شده‌ی عمومی حسابداری خواهد گرفت.

تا سال آینده حدود دو‌سوم ۲۰ کشور بزرگ صنعتی (گروه ۲۰) به شرکت‌های داخلی پذیرفته شده در بورس اجازه داده یا آن‌ها را ملزم کرده‌اند که از قواعد حسابداری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی استفاده کنند.

پندار سیستم

مکزیک، برزیل، کانادا، سنگاپور، هنگ‌کنگ، کره جنوبی و چین این قواعد را پذیرفته‌اند یا در شرف پذیرش آنند.

چین کم‌وبیش به طور کامل این استانداردها را پذیرفته است. ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان استفاده‌ی اختیاری از استانداردها را پذیرفته و انتظار می‌رود انبوهی از شرکت‌های بزرگ از آن استفاده کنند.

گروه ۲۰ درخواست کرده است که تا پایان سال جاری استانداردهای بین‌المللی حسابداری و اصول پذیرفته‌شده‌ی عمومی حسابداری در امریکا همگرایی بیش‌تری پیدا کنند تا به طور خاص مقایسه‌ی ترازنامه‌ی بانک‌ها امکان‌پذیر گردد.

البته برخی از صاحب‌نظران نگران‌اند که در شرایط وجود فشار سیاسی برای همگرایی استانداردها این امر بر کیفیت کار تاثیر نامطلوب بگذارد. از این رو، هیئت بین‌المللی استانداردهای حسابداری متعهد شده که قبل از الزامی کردن استاندارد یکسان «شناسایی درآمد» آن را به نظرخواهی عمومی بگذارد.

منبع: سايت جامعه  حسابداران رسمي

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.