- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اظهارنامه هاي متحدالشكل در تمام كشور توزيع شده است.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در سومين كنفرانس خبري سال ۹۰خود از آماده شدن اظهارنامه هاي متحدالشكل امسال در تمام كشور خبر داد. به گزارش رسانه مالياتي ايران عسكري اظهار داشت:موديان با ارائه اظهار نامه مالياتي مي توانند از تسهيلات مالياتي بهره مند شوند. وي همچنين افزود اظهارنامه هاي مالياتي متحدالشكل در تمام كشور توزيع شده است .

وي  از رشد ۳۰ در صدي درآمدهاي مالياتي در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته خبر داد.

‌علي عسكري در اين نشست كه به مناسبت ورود به فصل دريافت اظهارنامه ها و هفته فرهنگ مالياتي برگزار شد اظهار داشت: با توجه به تحولات صورت گرفته در بخش اقتصاد كشور و اجراي طرح مهم هدفمندي يارانه ها و عليرغم تحريمهاي موجود ،‌خوشبختانه ميزان وصول درآمدهاي مالياتي در سه ماهه اول امسال با رشد بسيار خوبي نسبت به دوره مشابه در سال گذشته همراه بوده است و اين علامت شرايط بسيار مثبت حاكم بر اقتصاد كشور و وضعيت رضايت بخش فعالان اقتصادي است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه اين نشست با تاکيد بر ارائه اظهارنامه الکترونيکي  اظهار  داشت :

مودياني که اظهارنامه خود را به صورت الکترونيکي ارائه نمايند در زمان تسليم ۳۰% ماليات ابرازي و مودياني که به صورت کاغذي اظهارنامه دهند بايد ۴۰% ماليات ابرازي را پرداخت نمايند . به گزارش رسانه مالياتي ايران ، عسکري در ادامه اين نشست با توجه به مدت ارائه اظهارنامه تا پايان تير ماه از  کليه موديان خواست تا هر چه سريع تر نسبت به ارائه اظهارنامه خود اقدام نمايند . وي در خصوص تسهيلات به عمل آمده براي افرادي که به موقع اظهارنامه دهند عنوان کرد : با توجه به اظهارنامه الکترونيکي يا کاغذي که موديان بايد ۳۰% يا ۴۰% ماليات ابرازي را پرداخت نمايند ، باقيمانده ماليات در ۶ قسط و تا پايان دي ماه ميتواند پرداخت گردد .

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور از رشد ميزان وصول بسيار زياد معوقات مالياتي درسه ماهه اول امسال نسبت به همين دوره در سال گذشته خبر داد و گفت :‌ با تلاشهاي زياد همكاران ما در بخش رسيدگي و وصول معوقات مالياتي ، خوشبختانه توانسته ايم در طول سه ماهه اول سال جاري ميزان قابل توجهي از معوقات مالياتي را وصول نمائيم.

به گزارش رسانه مالياتي ايران ،‌علي عسكري كه در نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه هاي جمعي به مناسبت شروع تير ماه و فصل دريافت اظهارنامه هاي مالياتي سخن مي گفت با بيان مطلب فوق افزود : با برنامه ريزيهاي صورت گرفته و بسيج همكاران در بخش وصول معوقات مالياتي موفق شديم تعداد كثيري از پرونده هايي را كه معوقات مالياتي داشتند بررسي كرده و با وصول ماليات مربوطه آنها را مختومه نمائيم.

وي با تاكيد بر اينكه سياست كاربردي سازمان درراستاي ايجاد تحولات مالياتي با تكيه بر امكانات و تكنولوژي روز دنيا و بكارگيري نيروهاي مجرب ميباشد تصريح كرد: ما تلاش مي كنيم هر چه سريعتر اين حياط خلوت را براي پرونده هاي مالياتي و معوقات محدود نمائيم و تمام نيروي خود را براي رسيدگي پرونده هاي جديد و وصول كامل ماليات صرف كنيم.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه اين نشست خبري در خصوص چگونگي ارائه اظهارنامه الکترونيکي اظهار داشت : براي ارائه اظهارنامه الکترونيکي موديان با مراجعه به سايت سازمان امور مالياتي کشور ، اظهارنامه را تکميل و پس از مهر و امضا آن را تحويل حوزه مالياتي دهند . وي در زمينه بيشترين ميزان وصولي ماليات ها عنوان کرد : ۶۵% درآمدهاي مالياتي از شهر و استان تهران وصول شده و باقيمانده به ترتيب از استان هاي اصفهان ، خوزستان ، آذربايجان شرقي ، خراسان رضوي و فارس مي باشد . عسکري در ادامه با اشاره به ماده ۱۲ قانون ماليات هاي مستقيم در خصوص معافيت ها اظهار داشت : سکه و طلا از ماليات معاف نيست و هر تغييري در شموليت ماليات بايد توسط مراجع قانون گذار صورت گيرد .

وي افزود اظهارنامه هاي جديد به نحوي طراحي شده که توسط ماشين هاي قرائت خوانده مي شود و قابليت تبديل به اظهارنامه هاي الکترونيکي را دارند. وي در خصوص دلايل عدم بهره مندي موديان از اظهارنامه هاي الکترونيکي در فاصله يک ماه گذشته، افزود: متاسفانه به علت تغيير هيات مديره شرکت طرف قرارداد با سازمان امور مالياتي در زمينه راه اندازي سيستم نرم افزاري اظهارنامه هاي الکترونيکي، با وقفه اي يک ماهه براي راه اندازي اين سيستم رو به رو شديم؛ اما خوشبختانه با همت همکاران ما در مرکز فناوري اطلاعات اين نرم افزار از ديروز راه اندازي شد و در چند ساعت ابتدايي حدود ۲۵۰۰ اظهارنامه الکترونيکي از سراسر کشور دريافت کرديم.

عسکري با اشاره به افزايش قابليت هاي اظهارنامه الکترونيکي امسال نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: اظهارنامه هاي جديد به جاي دريافت ۳۰ اظهارنامه در ثانيه ، حداقل تا ۱۶۰ اظهارنامه در ثانيه دريافت مي کند؛ همچنين قابليت هاي سيستم از لحاظ نحوه تکميل و ارسال اظهارنامه نسبت به سال گذشته ارتقا يافته است.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور با يادآوري اين مطلب که تا کنون امضاي ديجيتال راه اندازي نشده است، تصريح کرد: موديان مي توانند پس از ارسال الکترونيکي اظهارنامه ها ، نسخه پرينت شده آن را پس از امضا به صورت حضوري يا از طريق پست سفارشي به سازمان مالياتي ارسال کنند.

وي در ادامه با اشاره به اعلام فراخوان مرحله پنجم ماليات بر ارزش افزوده، گفت: دوره مشموليت و اجرا براي اين موديان از ابتداي مهر ماه است اما ما معمولا از سه ماه قبل فراخوان مي دهيم تا موديان فرصت لازم براي آموزش و ثبت نام داشته باشند. وي افزود: همه افراد حقوقي که در دوره يکم تا چهارم مشمول ماليات بر ارزش افزوده نشده اند و مجموع فروش آنها بيش از ۱۰۰ ميليون تومان در سال باشد، مشمول مرحله پنجم خواهند بود. معاون وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين با بيان اينکه، درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده در سال ۸۹ حدود ۲۷ درصد رشد داشته است ، عنوان کرد: در مجموع سال گذشته حدود ۲ هزار ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده وصول شد که با احتساب ۱،۵ درصد عوارض، سال گذشته بيش از ۵ هزار ميليارد تومان ماليات و عوارض از محل ارزش افزوده تحصيل کرديم.