نرم افزارحسابداری صدگان

نامه اداري شماره۵۴۶۶/۲۰۰ مورخ ۹۰/۳/۷(عوارض خروج مسافر از کشور در سال ۹۰)

5 1,656

حسابداراپ

فرمانده محترم نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران

سلام عليکم

احتراماً، نظر به اينکه مطابق مقررات بند «۵۳» قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور مقرر شده است« عوارض خروج مسافر از کشور به استثناء سفرهاي زيارتي،حج تمتع، عمره مفرده و عتبات عاليات و افرادي که معاف از پرداخت بوده اند، ده درصد(۱۰%) نسبت به سال ۱۳۸۹ افزايش مي يابد.»


بنابراين در اجراي ماده «۴۵» قانون ماليات بر ارزش افزوده و ماده «۱۱» آئين نامه اجرايي فصل نهم قانون مذکور و قانون بودجه سال ۱۳۹۰ عوارض خروج از کشور براي هر مسافر ايراني از مرزهاي هوايي ۵۵۰،۰۰۰ ريال و از مرزهاي زميني و دريايي ۱۱۰،۰۰۰ ريال مي باشد.

بديهي است عوارض خروج از کشور براي زائرين حج تمتع، عمره مفرده و عتبات عاليات کماکان از مرزهاي هوايي ۲۵۰،۰۰۰ ريال و از مرزهاي دريايي و زميني ۵۰،۰۰۰ ريال خواهد بود.

پندار سیستم

ضـمـناً مـشمـولـين تبصره ماده «۴۵» قانون مذکور( به شرح ذيل) از پرداخت وجوه و عوارض خروج از کشور مستثني  مي باشند.

«دارندگان گذرنامه هاي سياسي و خدمت، خدمه وسايل نقليه عمومي زميني و دريايي و خطوط پروازي، دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از کشور(دارندگان اجازه خروج دانشجويي) بيماراني که با مجوز شوراي پزشکي جهت درمان به خارج از کشور اعزام مي گردند، دارندگان پروانه گذر مرزي و جانبازان انقلاب اسلامي که براي معالجه به کشورهاي ديگر اعزام مي شوند،همچنين ايرانيان مقيم خارج از کشور داراي کارنامه شغلي از وزارت کار و امور اجتماعي»

لـذا در اجـراي مقـررات مذکور خواهشـمند است دستـور فـرماييد مـراتـب بـه نـحو مقتضـي به مراجع ذيربط اعلام مي گردد.

 

علي عسکري

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور

 

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. نغمه می گوید

    سلام و عرض خسته نباشيد. من كارمند هستم و پرداختي هاي هزينه هاي عوارض خروج از كشور كه بايد در سال ۹۰ ده درصد اضافه مي شده طبق اين قانون ولي هنوز فيش هايي كه از مسافران دريافت مي كنم همون پنجاه هزار تومان سال قبل مي باشد. در اين خصوص راهنمايي بفرمائيد.
    با تشكر فراوان

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب حضور جنابعالي
    متاسفانه اطلاعاتي خارج از اين بخشنامه ندارم.
    باتوجه به اينكه جنابعالي فعال دراين بخش هستيد لطفا درصورت كسب خبر موثق ، دراين پست اعلام بفرمائيد.
    باتشكر

  3. احمد می گوید

    با سلام و ادب

    اینجانب دانشجوی خارج از کشور بوده و همچنین دارای کارت پایان خدمت می باشم و لذا نیازی به اخد اجازه خروج از مراجع قانونی ندارم. آیا برای معافیت از پرداخت عوارض خروج برای خودم و همسرم نیازمند کسب اجازه خروج می باشم و یا اینکه نشان دادن ویزای دانشجویی کافیست؟
    بسیار سپاسگذار خواهم بود اگر پاسخ را علاوه بر این سایت به ادرس ایمیل بنده ارسال فرمایید.
    با تشکر

  4. مدیر سایت می گوید

    ضمن عرض سلام و آروزي موفقيت براي جنابعالي
    به نظرم پاسخ جنابعالي در متن بخشنامه آمده است:

    ضـمـناً مـشمـولـین تبصره ماده «۴۵» قانون مذکور( به شرح ذیل) از پرداخت وجوه و عوارض خروج از کشور مستثنی می باشند:

    «دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور(دارندگان اجازه خروج دانشجویی) بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می شوند،همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی»

  5. امیر می گوید

    باسلام
    درصورتی که عوارض خروج اشتباها پرداخت شده باشد آیا میتوان آنرا از بانک پس گرفت؟مثلا جزو یکی از مستثنیات تبصره بوده و یا سفر انجام نشده باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.