نرم افزارحسابداری صدگان

ماليات بر ارزش افزوده سكه اجرا مي شود ؟ نمي شود؟

0 653

حسابداراپ

فارس_ در حالي كه رييس سازمان امور مالياتي مي‌گويد اخذ ماليات ۴ درصدي ارزش افزوده بر سكه از ۲۰ روز پيش اجرايي شده، رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور معتقد است اين ماليات هنوز در بازار اجرايي نشده است؛ چراكه اگر اجرا مي‌شد، قيمت سكه بايد در حال حاضر ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان افزايش مي‌يافت.

در عین حال وزير امور اقتصادي و دارايي پیشتر تاکید کرده بود: بانك ملي و بانك كارگشايي مسوول وصول ماليات بر ارزش افزوده سكه‌ هستند و بايد چهار درصد ماليات بر ارزش افزوده را پرداخت كنند.
در همين حال رييس سازمان امور مالياتي كشور گفت: ماليات ۴ درصدي ارزش افزوده براي خريد سكه و شمش طلا از ۲۰ روز قبل توسط بانك مركزي اجرا مي‌شود.

پندار سیستم

علي عسكري اعلام كرد: ماليات ۴ درصد ارزش افزوده براي سكه بر اساس گفته مسوولان بانك مركزي از ۲۰ روز قبل اعمال مي‌شود و سازمان مالياتي فرض را بر اين مي‌گيرد كه توسط بانك مركزي عمل مي‌شود.

عسكري افزود: نرخ ۴درصد ماليات بر ارزش افزوده در مرحله فروش از خريدار گرفته مي‌شود و آنقدر كه اطلاع داريم در فاكتورهاي فروش اعمال نمي‌شود، ولي در قيمت اعمال شده است.
عسكري تاكيد كرد: طبق قانون، نرخ ۴ درصد ماليات بر ارزش افزوده از ابتداي فروردين ۹۰ بايد تكرار شود و در حراج شمش و سكه در بانك كارگشايي نيز اين ماليات بايد اعمال شود.
چه كسي مسوول وصول ماليات بر ارزش افزوده است؟
وزير امور اقتصادي و دارايي در روز‌های اخیر گفته بود که بانك ملي و بانك كارگشايي مسوول وصول ماليات بر ارزش افزوده سكه‌ هستند و بايد چهار درصد ماليات بر ارزش افزوده را پرداخت كنند.

سيدشمس‌الدين حسيني درباره اخذ ماليات بر ارزش افزوده از سكه اظهار كرد: ماليات بر ارزش افزوده از فروش سكه قانون است و بايد اجرايي شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه «آيا افرادي كه پيش از اين نام‌شان در بانك كارگشايي يا بانك ملي به هنگام خريد سكه ثبت شده بايد اين چهار درصد را پرداخت كنند؟» گفت: اين امر امكان‌پذير نيست. در قانون فروشنده سكه مسوول وصول اين ماليات است و بايد آن را پرداخت كند. اين چيز جديدي نيست و از قبل وجود داشته است.

وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد: در قانون مشخص شده و مورد تاكيد ما هم هست كه بانك‌ها هم اگر سكه و طلا عرضه مي‌كنند، مانند بقيه بازرگانان طلا، بايد ماليات بر ارزش افزوده آن را پرداخت كنند.
حسيني در پاسخ به اين سوال كه «رقم چهار درصد ماليات بر ارزش افزوده در قيمت پايه بانك كارگشايي و قيمت سكه‌هاي عرضه‌شده در بانك ملي منظور نشده بود، آيا آنها بايد اين رقم را از منابع خود پرداخت كنند؟» گفت: مطمئن باشيد كه سود سكه در اين مدت سرشار بوده و آنها قطعا مشكلي در زمينه پرداخت اين چهار درصد ندارند.
ماليات بر ارزش افزوده سكه اجرا نشده است.
در همين رابطه محمد كشتي آراي در پاسخ به اين سوال كه آيا صحت دارد كه ماليات بر ارزش افزوده بر معاملات سكه انجام مي‌شود؟ گفت: من هم در خبرها خوانده‌ام ولي نمي‌دانم كه چه زماني اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: قيمت‌ها در بازار تغييري نكرده است، چرا كه اگر اين موضوع اجرا شده باشد قيمت سكه بايد ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان گران مي‌شد اما هنوز اين طور نشده است، بنابراين ممكن است موضوع در حد حرف بوده و هنوز ابلاغ نشده باشد. وي ادامه داد: اين حوادث به نوعي آرام شده است و حتي اگر آرام هم نشده باشد تكراري و اثر وضعي خود را از دست داده است و ديگر عادي شده است.
كشتي آراي گفت: اوضاع سياسي دنيا كه آرام باشد، طبيعتا اوضاع اقتصادي دنيا هم آرام مي‌شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.