نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۲۱۴۵ مورخ ۹۰/۲/۱۸(فهرست صنايع آلاينده براي اجراء در سال ۱۳۹۰)

4 2,384

حسابداراپ

احتراماً، به پيوست تصوير نامه شماره ۳۴۶۰/۹۰ مورخ ۳۰/۰۱/۱۳۹۰ قائم مـقام و معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست به انضـمام بخـش اول فـهرست واحـدهاي تـوليدي آلاينده محيط زيست مربوط به آن استان (موضوع تبصره يک ماده «۳۸» قانون ماليات بر ارزش افزوده) قابل اجراء در تمام دوره هاي مالياتي سال ۱۳۹۰ جهت اجراء ابلاغ مي گردد.

ضمناً با توجه به قسمت اخير نامه مذکور، فهرست واحدهاي توليدي آلاينده محيط زيست مشمول دوره هاي بعدي به محض اعلام سازمان حفاظت محيط زيست در مواعد مقرر (خرداد، شهريور، آذر) اعلام خواهد شد.

محمد قاسم پناهي

معاون ماليات بر ارزش افزوده

———————————————————————————————————————————————

شماره:۳۴۶۰/۹۰

تاريخ:۳۰/۰۱/۱۳۹۰

 

 

پندار سیستم

جناب آقاي دکتر عسکري

معاون محترم وزير و رئيس سازمان امور مالياتي کشور

موضوع:فهرست صنايع آلاينده کل کشور براي اجرا در سال ۱۳۹۰

 

با اهداء سلام و تحيات

 

بازگشت به نامه شماره ۳۶۹۴۲/۲۰۰/ص مورخ ۲۳/۱۲/۸۹ همچنين پيرو تصميمات اتخاذ شده در نشست(مورخ ۲۱/۱/۹۰) نمايندگان اين سازمان با معاون محترم ماليات بر ارزش افزوده و همکاران ايشان که به منظور شفاف سازي روند اجراي تبصره يک ماده ۳۸ قانون ماليات بر ارزش افزوده تشکيل شده است، به پيوست بخش اول فهرست صنايع آلاينده کل کشور (موضوع تبصره يک قانون صدرالاشاره) قابل اجرا در تمام دوره هاي مالياتي سال ۱۳۹۰ جهت صدور اوامر لازم تقديم مي گردد.

به استحضار مي رساند، در نشست مذکور مقرر شده است،فهرست صنايع آلاينده ارسالي اين سازمان(مورخ ۱۵ اسفندماه ۱۳۸۹)به چهار بخش تفکيک شود،لذا واحدهاي صنعتي که نام آنها در بخش اول فهرست به سازمان امور مالياتي اعلام مي گردد،مشمول پرداخت چهار دوره عوارض آلايندگي( تمام سال اجراي قانون)باشند،و متعاقباً، فهرست صنايع آلاينده مشمول دوره هاي مالياتي بعدي، در موعد مقرر(خرداد- شهريور- آذر) به آن سازمان اعلام گردد.

 

علي محمد شاعري

قائم مقام سازمان و معاون محيط زيست انساني

 

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. حسين زاده می گوید

    با سلام یک واحد تولیدی در سال ۸۷ جزء واحدهای آلاینده بوده وطبق نامه ارسالی امور مالیاتی از این واحد ۱ درصد فروش ۸۸ را درخواست کردهاند در حالی که این واحد تولیدی در سال ۸۸ رفع آلایندگی داشته سوال من این است ما باید ۱ درصد کدام سال را باید پرداخت کنیم ؟باتشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    ضمن عرض سلام
    از قرار معلوم اين عوارض مربوط به يكسال قبل است ودرصورتي كه رفع آلايندگي داشته ايد لازم است آنرا با سازمان حفاظت محيط زيست مطرح كنيد.
    به اين قسمت از قانون عنايت كنيد:
    تبصره۱- ماده ۳۸ واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استاندارد ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی نمایند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست( تا پانزدهم اسفند ماه هر سال برای اجراء در سال بعد)، همچنین پالایشگاههای نفت و واحدهای پتروشیمی، علاوه بر مالیات و عوارض متعلق موضوع این قانون، مشمول پرداخت یک درصد(۱%) از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی می باشند. حکم ماده(۱۷) این قانون و تبصره های آن به عوارض آلایندگی موضوع این ماده قابل تسری نمی باشد.
    واحدهایی که در طی سال نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند، با درخواست واحد مزبور و تأیید سازمان حفاظت محیط زیست از فهرست واحدهای آلاینده خارج می گردند. در این صورت، واحدهای یاد شده از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلام توسط سازمان مزبور به سازمان امور مالیاتی کشور، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی نخواهد شد.
    واحدهایی که در طی سال بنا به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست به فهرست واحدهای آلاینده محیط زیست اضافه گردند، از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلام توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود.

    موفق باشيد.

  3. FAEZE می گوید

    SALAM
    man az koja mitunam liste kamele sanaye tolid co2 ro b dast biaram ba adad va argham?
    lotfan mano rahnamai konid kheili ajale daram

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا به سايتهايي مثل سازمان صنعت و معدن يا سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي مراجعه كنيد.
    موفق باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.