نرم افزارحسابداری صدگان

اعمال معافيت همزمان با حقوق ارديبهشت ماه

0 680

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از توافق این سازمان و بانک مرکزی برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده سکه در زمان فروش خبر داد و گفت: معافیت مالیاتی حقوق کارمندان از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری امروز در حاشیه همایش روابط عمومی‌های وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سکه گفت: مذاکراتی با بانک مرکزی در این راستا انجام شده است و از ۲۰ روز پیش اعلام شده که فروش سکه در چارچوب قانون باید عمل شود.

رئیس  کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه بانک مرکزی برای اجرای قانون مالیات ارزش افزوده سکه به سازمان مالیاتی وعده اجرا داده است، گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است که مالیات بر ارزش افزوده در مرحله فروش سکه اجرا می شود و خریدار باید آن را بپردازد.

به گفته وی، هم اکنون مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورها ثبت نمی‌شود اما در قیمت‌ها اعمال می‌شود ولی برای اینکه ثبت آن در فاکتورها انجام شود هفته گذشته جلسه‌ای با بانک ملی، بانک کارگشایی و بانک مرکزی برگزار کرده‌ایم تا فرم فاکتور فروش در این بخش تعبیه شود.

وی خاطرنشان کرد: این مالیات در چارچوب قانون چه در بخش طلا و چه در بخش سکه باید اجرا شود و بانک کارگشایی نیز باید آن را عملیاتی نمایند.

وی در مورد معافیت مالیاتی خبرنگاران گفت: لیست اسامی خبرنگاران برای استفاده از معافیت مالیاتی توسط وزارت ارشاد باید به سازمان امور مالیاتی ارایه شود و سازمان هیچ مشکلی برای اجرای این قانون ندارد. ممکن است که لیستی حاوی تعدادی از اسامی خبرنگاران به سازمان ارایه شده باشد که ما برای اجرای معافیت برای این افراد مشکلی نداریم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: مالیات دریافت شده از ابتدای سال تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی در خصوص معافیت مالیاتی کارمندان براساس بودجه سال ۹۰ گفت: منتظر تصویب بودجه برای اجرای معافیت مالیاتی بودیم اما برای ماه فروردین به صورت علی الحساب انجام شد. در حال حاضر که قانون بودجه ابلاغ و پایه معافیت مالیاتی تعبیه شده است، این معافیت از اردیبهشت ماه اعمال می شود.

پندار سیستم

وی ادامه داد: اگر حقوق‌ها اردیبهشت ماه پرداخت نشده باشد معافیت مالیاتی از اردیبهشت ماه اعمال می شود و اگر حقوق اردیبهشت پرداخت شده باشد به صورت علی الحساب اعمال می‌شود و از برج آینده به طور قطعی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: رقم معافیت سالانه ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و برای هر ماه ۴۸۵ هزار تومان خواهد بود.

وی در خصوص رقم بدهی های معوق مالیاتی گفت: در حال تکاپو برای به دست آوردن اعداد دقیق بدهی مالیاتی هستیم به طوری که بدهی‌های تسویه شده سال گذشته را در این خصوص در نظر می‌گیریم به اضافه اینکه میزان ورودی‌های مالیاتی به ادارات وصول اجرا چه تا پایان سال گذشته جزو معوقات بوده اما وارد سیستم شده است را در تراز حسابها در نظر خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر قائم مقام بانک مرکزی رقمی در خصوص بدهی های مالیاتی اعلام کرده به طور قطع برآوردی از آن داشته است اما در هر حال در حال حساب و کتاب هستیم تا رقم را مشخص نماییم.

عسکری در خصوص کارگروه تشکیل شده در وزارت کشور برای اخذ عوارض از واحدهای خالی از سکنه اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت کشور بحث عوارض را پیگیری می کند ممکن است با تشکیل این کارگروه در پی اخذ عوارض از واحدهای خالی از سکنه باشد و این اخذ جدا از اخذ مالیات است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه وزارت کشور بتواند عوارض را از واحدهای خالی از سکنه دریافت کند باید این موضوع را در کمیته‌ای در همین وزارتخانه به تصویب برساند تا مغایرتی با قانون مالیات بر ارزش افزوده نداشته باشد، اگر هم این کار در چارچوب قانون صورت گیرد هیچ مشکلی نخواهد بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات پیش بینی شده در بودجه سال ۹۰ کل کشور گفت: براساس لایحه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده بود که در مجلس ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این رقم برای فرآورده‌های نفتی افزوده شد و رقم آن را به حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رساند اما هنوز تبصره‌ها و ماده واحده آن به سازمان ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رقم پیش بینی شده برای مالیات در بودجه برای سال جاری محقق خواهد شد یا خیر، گفت: سازمان مالیاتی تلاش می‌کند که این رقم را محقق کند به هر حال رقم مالیاتی در نظر گرفته شده در بودجه برای سال جاری قابل توجه است.

عسکری در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ۴ درصدی گفت: هم اکنون مالیاتی بر ارزش افزوده ۴ درصدی در برخی فاکتورها اعمال می‌شود اما تعدادی از افراد هنوز آن را عملیاتی نکردند اما اعمال این نرخ لازم الاجراست.

(لينك مرتبط)

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.