نرم افزارحسابداری صدگان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی قطعی بورس برق تا سال آینده خبر داد.

0 714

حسابداراپ

سر انجام پس از مدت‌ها بحث و بررسی برای راه‌اندازی بورس برق سرانجام طرح راه‌اندازی این بورس آماده شد و روز گذشته علی صالح‌آبادی از راه‌اندازی این بورس در سال آینده خبر داد. تجارت برق از جمله تجارت‌های مرسوم دنیاست و شرکت‌های نیروگاهی مختلفی در دنیا اقدام به فروش برق در یک بازار متشکل به‌صورت بورس می‌کنند. از این طریق عرضه‌کنندگان و خریداران در یک بازار شناخته شده به‌صورت کلان به خرید و فروش محصولات خود می‌پردازند.

برق یک کالای استراتژیک است که قابلیت ذخیره‌سازی‌ ندارد اما ممکن است در زمان‌های مشخص نیروگاه‌های تولید‌کننده برق امکان تولید برق داشته باشند اما تقاضایی برای این محصول وجود نداشته باشد یا اینکه مازاد نیاز داخلی باشد. بر این اساس تولید‌کنندگان می‌توانند از طریق بورس برق به فروش محصول خود به کسانی که در آن دوره نیاز به مصرف برق دارند بپردازند و به‌نوعی در تجارت برق سهیم باشند.

بر همین اساس علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با همشهری از نزدیک‌بودن زمان راه‌اندازی بورس برق خبر دادو گفت:سازمان بورس در حال طی کردن آخرین مراحل راه‌اندازی بورس برق است و این بورس در اوایل سال آینده به‌صورت رسمی تاسیس و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال بررسی آخرین مراحل راه‌اندازی این بورس هستیم تاکید کرد:قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و همچنین تولد شرکت‌های خصوصی تولید‌کننده برق کمک زیادی به راه‌اندازی این بورس کردو با آزاد‌سازی‌ قیمت‌ها از طریق اجرای قانون هدفمندی، تجارت برق از طریق بورس با شفافیت کامل انجام می‌شود.

پندار سیستم

صالح آبادی ادامه داد:کشور ما هم‌اکنون از طریق نیروگاه‌های مختلف در حال دریافت و ارسال برق به کشور‌های منطقه است. بر این اساس بورس برق می‌تواند محل مناسبی برای شرکت‌های تولید‌کننده به‌ویژه بخش خصوصی باشد.وی با اشاره به اینکه برق کالایی است که قابلیت ذخیره‌سازی‌ ندارد،

بنابراین، این محصول در لحظه، تولید و ارسال می‌شود تاکید کرد: زمانی که در کشور نیازی به تولید برق بیشتر نیست شرکت‌های داخلی می‌توانند با تولید برق آن را به کشور‌ها و مناطقی که به آن نیاز دارند بفروشند و از این طریق درآمد زایی کنند.رئیس سازمان بورس تصریح کرد: بورس برق محلی است برای شناسایی مشتریان و حضور فروشندگان تا از طریق این محل درآمدزایی نیروگاه‌ها افزایش یابد

منبع روزنامه همشهری

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.