- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بازنگری قانون مالیاتی به اتمام رسید/ توسعه اجرای مالیات بر ارزش افزوده

وزیر اقتصاد از اتمام بازنگری قانون مالیاتی و ارائه آن به اشخاص مختلف حقیقی، حقوقی، خصوصی و دولتی برای نظرخواهی خبر داد و گفت: سال ۹۰ یک فرصت جدید برای اصلاح نظام مالیاتی است.


سید شمس الدین حسینی در گفتگو با مهر درباره تحول مالیاتی به عنوان یکی از ۳ محوری که در سال آینده بر اساس دستور رئیس جمهور باید متحول شوند، گفت: یکی از بخشهای طرح تحول اقتصادی که در سال آینده با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، طرح مالیاتی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی طرح تحول مالیاتی، بحث مالیات بر ارزش افزوده بود که کار بزرگی محسوب می شود که البته با حواشی همراه بود.

همراهی بازرگان در اجرای مالیات بر ارزش افزوده باید تکمیل شود

وی با بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سال به سال توسعه می یابد، به نحوی که فازهایی از آن را اجرایی کرده ایم، افزود: در اجرای هر فاز نسبت به فاز قبل از آن موفق بوده ایم و افکاراجتماعی، همراهی صنعتگران و بازرگانان با دولت در اجرای این قانون بیشتر شده است، اما باید تکمیل شود و ادامه پیدا کند.

حسینی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را باعث وصول مالیات و شفافیت اقتصادی دانست و گفت: کارهای مربوط به اصلاح لایحه قانون مالیاتی هم در سازمان امور مالیاتی به اتمام رسیده و هم اکنون برای نظرخواهی برای اشخاص مختلف حقیقی، حقوقی، خصوصی و دولتی ارسال شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت اجرای این کار را بسیار بزرگ توصیف کرد و اظهارداشت: هر یک از این کارها یک پروژه ملی است، سال آینده نیز یک فرصت جدید است که بر روی اصلاح نظام مالیاتی متمرکز شویم.

طرح تحول گمرکی

سید شمس الدین حسینی همچنین چند روز قبل در گفتگویی با مهر یکی از بخشهای طرح تحول اقتصادی دولت را طرح تحول گمرکی عنوان کرده و گفته بود: هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح قانون گمرکی را تصویب کرد که همین مصوبه مرجع بسیاری از تحولات در گمرک می شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در بسته گمرکی طرحهایی از جمله راه اندازی پنجره واحد گمرکی در گمرکات اصلی کشور به صورت فیزیکال پیش بینی شده بود، عنوان کرده بود: این کار هم اکنون در بسیاری از گمرکات کشور صورت گرفته است و مردم و تجار از این امکانات استفاده می کنند.

این عضو کابینه دولت نهم تاکید کرده بود: گمرک کشور باید به سمت افزایش سرعت و دقت پیش برود تا بسیاری از شائبه ها در این حوزه برطرف شود.

وی از شتاب گرفتن تحول نظام گمرکی کشور در سال آینده خبرداده و اعلام کرده بود: طرح ارزش گذاری وب بنیان پیشرفت کرده و به صورت عملیاتی در گمرک شهریار طی یک ماه جاری به بهره برداری می رسد و قابل تسری به سایر گمرکات کشور خواهد بود.

سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرده بود: امسال در بحث طرح تحول اقتصادی به طور مشخص بر روی هدفمند کردن یارانه ها متمرکز بودیم، زیرا این طرح ابعاد بزرگی داشت و می طلبید که به همان میزان که دولت برای آن وقت و انرژی صرف کرد، وقت و انرژی صرف شود تا این موفقیتها، آرامشها و توسعه ها پدید می آمد.