- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غير دولتي به انضمام الحاقيه آنها

‌ماده واحده – واحدهاي سازماني مشروحه زير و مؤسسات وابسته به آنها، مؤسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي موضوع تبصره ماده ۵ قانون‌محاسبات عمومي كشور مصوب ۱۳۶۶ مي‌باشند:


۱ – شهرداريها و شركتهاي تابعه آنان مادام كه بيش از ۵۰ درصد سهام و سرمايه آنان متعلق به شهرداريها باشد.
۲ – بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي.
۳ – هلال احمر.
۴ – كميته امداد امام.
۵ – بنياد شهيد انقلاب اسلامي.
۶ – بنياد مسكن انقلاب اسلامي.
۷ – كميته ملي المپيك ايران.
۸ – بنياد ۱۵ خرداد.
۹ – سازمان تبليغات اسلامي.
۱۰ – سازمان تأمين اجتماعي.
‌تبصره ۱ – مؤسسه وابسته از نظر اين قانون واحد سازماني مشخصي است كه به صورتي غير از شركت و براي مقاصد غير تجارتي و غير انتفاعي‌توسط يك يا چند مؤسسه و نهاد عمومي غير دولتي تأسيس و اداره مي‌شود و به نحوي مالكيت آن متعلق به يك يا چند مؤسسه يا نهاد عمومي غير‌دولتي باشد.
‌تبصره ۲ – اجراي قانون در مورد مؤسسات و نهادهاي عمومي كه تحت نظر مقام ولايت فقيه هستند با اذن معظم‌له خواهد بود.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه روز يك‌شنبه نوزدهم تير ماه يك هزار و سيصد و هفتاد و سه مجلس شوراي اسلامي تصويب و‌در تاريخ ۱۳۷۳.۴.۲۹ به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.
‌رئيس مجلس شوراي اسلامي – علي‌اكبر ناطق نوري

———————————————————————————————————————————————

الحاق بندهای (۱۱) و (۱۲) به قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی

‌ماده واحده – عبارتهای زیر به عنوان بندهای (۱۱) و (۱۲) به قانون فهرست نهادها ومؤسسات عمومی غیر دولتی مصوب ۱۳۷۳ اضافه می‌شود:
۱۱- فدراسیونهای ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران.
‌تبصره – اساسنامه فدراسیونهای مذکور حداکثر ظرف مدت (۳) ماه پس از تصویب این قانون بنا به پیشنهاد سازمان تربیت بدنی به تصویب هیأت‌وزیران خواهد رسید.

۱۲-مؤسسه‌های جهاد نصر، جهاد استقلال و جهاد توسعه زیر نظر جهاد سازندگی.
‌تبصره ۱ – از زمان تصویب این قانون پذیرش و مدیریت هر گونه مؤسسه، شرکت و عناوین مشابه و یا سهام آنان در قالب هبه، صلح غیر معوض و یا‌بطور کلی هر عقدی از عقود،
توسط جهاد سازندگی ممنوع خواهد بود مگر به حکم قانون.
‌تبصره ۲- اساسنامه مؤسسات فوق حداکثر ظرف مدت (۳) ماه پس از تصویب این قانون درچارچوب ذیل بنا به پیشنهاد جهاد سازندگی به تصویب‌هیأت وزیران خواهد رسید:
۱- تعیین تکلیف کلیه شرکتهای وابسته به مؤسسات از نظر ادامه فعالیت، ادغام و یاانحلال.
۲-اختیارات مجمع عمومی مؤسسات به عهده وزرای جهاد سازندگی، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌باشد.
۳-کلیه اعضاء رسمی جهاد سازندگی در مؤسسات جهاد نصر، توسعه و استقلال و شرکتهای وابسته، به مؤسسات و شرکتهای مذکور منتقل می‌شوند‌و وضعیت استخدامی آنان با حفظ
سنوات قبلی خدمت، تغییر وضعیت می‌یابد.
۴-سود مؤسسات در چهارچوب وظایف قانونی جهاد سازندگی به مصرف خواهد رسید.
۵- خودکفا بودن مؤسسات از نظر مالی.
۶-قابلیت واگذاری سهام تقویم شده شرکتهای وابسته به مؤسسات به کارکنان مؤسسات شرکتهای وابسته و ایثارگران جهاد سازندگی.
۷-کلیه اموال و داراییهای امانی جهاد سازندگی نزد این مؤسسات و شرکتهای وابسته پس از قیمت گذاری به صورت اجاره به شرط تملیک ۱۰ ساله به‌آنان منتقل می‌شود.
‌وجه حاصل از اقساط اجاره به شرط تملیک به خزانه واریز و معادل صددرصد (۱۰۰%) آن در بودجه سالیانه منظور و در اختیار جهاد سازندگی قرار‌خواهد گرفت تا جهت اجرای
طرحهای عمرانی مصوب جهاد سازندگی ترجیحاً توسط مؤسسات و شرکتهای وابسته مذکور هزینه شود.
‌تاریخ تصویب ۱۳۷۶.۳.۱۱
‌تاریخ تایید شورای نگهبان ۱۳۷۶.۳.۲۱

———————————————————————————————————————————————-

قانون الحاق دو بند به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غير دولتي مصوب ۱۳۷۳.۴.۱۹

‌ماده واحده از تاريخ تصويب اين قانون عنوان “‌شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي” و همچنين “‌كتابخانه حضرت آيت‌الله مرعشي نجفي (‌قم)”‌به فهرست نهادهاي عمومي غيردولتي، موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي مصوب ۱۳۷۳.۴.۱۹ مجلس شوراي اسلامي‌افزوده مي‌شود.
‌تاريخ تصويب ۱۳۷۶.۷.۲۷

———————————————————————————————————————————————

قانون الحاق جهاد دانشگاهي به فهرست نهادها و مؤسسات غيردولتي

ماده واحده : جهاد دانشگاهي به فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي، موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي مصوب ۱۳۷۳ اضافه مي شود .

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ بيست وششم آذر ماه يكهزار و سيصد و هفتاد و شش مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۳/۱۰/۱۳۷۶ به تأييد شوراي نگهبان رسيده است .

———————————————————————————————————————————————–

قانون الحاق بنیاد امور بیماریهای خاص به فهرست قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی مصوب ۱۳۷۳

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این قانون بنیاد امور بیماریهای خاص به فهرست قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی مصوب۱۳۷۳.۴.۱۹ الحاق می‌گردد.
‌تبصره – اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۷۷ کل کشور تحت هر عنوان که در اختیار بنیاد امور بیماریهای خاص قرار گرفته است به‌عنوان کمک تلقی خواهد شد.
‌تاریخ تصویب ۱۳۷۷.۴.۲۴
‌تاریخ تایید شورای نگهبان ۱۳۷۷.۴.۳۱

————————————————————————————————————————————————

‌قانون الحاق سازمان دانش‌آموزي جمهوري اسلامي‌ايران به فهرست قانون فهرست نهادها و مؤسسات‌عمومي غيردولتي مصوب ۱۳۷۳


‌ماده واحدهسازمان دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران به فهرست قانون‌فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي – مصوب ۱۳۷۳.۴.۱۹ – الحاق مي‌گردد.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ نهم مردادماه‌يكهزار و سيصد و هشتاد و يك مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۱۳۸۱.۵.۳۰ به‌تأييد شوراي نگهبان رسيده است.

‌رئيس مجلس شوراي اسلامي

————————————————————————————————————————————————

قانون الحاق صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير به فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي


ماده واحده ـ صـندوق بيمه روستاييان و عشاير به فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي، موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي مصوب ۱۳۷۳ الحاق مي‌شود.
تبصره۱ـ نام صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير به تبصره (۲) ماده (۶۴) قانون محاسبات عمومي مصوب ۱/۶/۱۳۶۶ اضافه مي‌شود.
تبصره۲ـ نام صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير به دستگاههاي مذكور در بند « ج» ماده (۱۳۹) قانون مالياتهاي مستقيم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ اضافه مي‌گردد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علني روز يكشنبه مورخ چهارم اسفندماه يكهزار و سيصد و هشتاد و هفت مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۲۶/۲/۱۳۸۸ از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخيص داده شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني

قانون تفسير تبصره (۱) ماده واحده قانون الحاق صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير به فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي

موضوع استفساريه:
ماده واحده ـ آيا موضوع تبصره (۱) ماده واحده قانون الحاق صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير به فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي مبني بر اضافه نمودن  نام صندوق به تبصره (۲) ماده (۶۴) قانون محاسبات عمومي مصوب ۱/۶/۱۳۶۶ كه در تاريخ ۴/۱۲/۱۳۸۷ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد ناظر به اعتبارات تخصيصي كه تاكنون به استناد قوانين بودجه كل كشور به آن صندوق پرداخت گرديده نيز مي‌باشد؟
نظر مجلس:
بلي، اضافه نمودن نام صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير به فهرست نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي مذكور در تبصره (۲) ماده (۶۴) قانون محاسبات عمومي مصوب ۱/۶/۱۳۶۶ موضوع تبصره (۱) ماده واحده قانون الحاق صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير به فهرست نهـادها و مؤسسات عمومي غيردولتي كه در تـاريخ ۴/۱۲/۱۳۸۷ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد ناظر بر اعتبارات تخصيصي كه تاكنون به استناد قوانين بودجه كل كشور به آن صندوق پرداخت گرديده نيز مي‌باشد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ دهم تير ماه يكهراز و سيصد و هشتاد و هشت مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۱۴/۴/۱۳۸۸ به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

———————————————————————————————————————————————-

ماده واحده قانون بودجه سال ۹۰ [1]

۹۴ – صندوق تأمین خسارتهای بدنی به فهرست قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۹/۴/۱۳۷۳الحاق می‌شود و سهم بیست درصدی (۲۰%) این صندوق از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی موضوع بند (ج) ماده (۲۳) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و سهم بیست درصدی (۲۰%) از هزینه دادرسی و جزای نقدی وصولی موضوع بند (و) ماده (۱۱) قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/۴/۱۳۸۷ به محض وصول به حساب خزانه واریز می‌گردد . پنجاه درصد(۵۰%) از درآمد حاصله تا سقف یک هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به این صندوق و پنجاه درصد(۵۰%) تا سقف یک هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به ستاد مردمی دیه اختصاص می‌یابد.


“اتکا” نهاد عمومی غیر دولتی شد [2]