- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بخشنامه۱۳۸۲ /۴۲۹۹/۲۱۱ م ۸۱/۷/۷(آئين نامه اجرائي بند ۹ ماده ۱۴۸)

آئين نامه اجرائي مقررات مربوط به بند ۹ ماده ۱۴۸اصلاحي قانون مالياتهاي مستقيم [1] مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ که در تاريخ ۳۱/۶/۱۳۸۱ به تصويب وزير محترم امور اقتصادي ودارائي رسيده است جهت اجراء به پيوست ابلاغ ميگردد.

 

محمد قاسم پناهي

معاون فني وحقوقي

—————————————————————————————————————————————

آئين نامه اجرايي احراز شروط سه گانه موضوع بند (۹) ماده ۱۴۸اصلاحي قانون مالياتهاي مستقيم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰

۱- اعلام کتبي موضوع خسارت توسط مؤدي ( اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي) حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ ايجاد خسارت به فعاليت و دارايي موسسه ، همراه با اسناد مدارکي که در اختيار دارد به اداره امور مالياتي ذيربط.

توضیح سایت تازه های حسابداری:

این بند از آیین نامه ابطال شد.جهت دریافت متن کامل رای دیوان عدالت اداری اینجا [2] کلیک کنید.


۲- احراز خسارت وارده از سوي اداره امور مالياتي ذيربط پس از بررسي اسناد ومدارک ارائه شده توسط مؤدي و اطلاعات مکتسبه باتوجه به مستندات زير:

۱-۲- گواهي يا تائيديه خسارت وارده از سوي مراجع ذيصلاح که متولي تشخيص   خسارت مي باشند. و ياهرگونه سند معتبر ديگري که خسارت وارده را تائيد نمايد.

۲-۲- صورتجلسه يا صورتجلساتي که درخصوص ايجاد خسارت توسط مؤدي يا ساير مراجع ذيربط دراين زمينه تنظيم گرديده است.

۳-۲- قراردادهاي بيمه مربوط.

۳- خسارت وارده طبق قانون و مقررات يا قراردادهاي موجود جبران آن به عهده ديگري نبوده و يا درهرصورت از طريق ديگر جبران نشده باشد.

۴- ارائه تعهد کتبي مؤدي مبني بر اينکه اين خسارت از طرف هيچ مرجعي جبران نشدهاست.

اين آئين نامه در اجراي بند ۹ ماده ۱۴۸ اصلاحي قانون مالياتهاي مستقيم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ و بنا به پيشنهاد شماره ۳۷۳۱۰/۴۰۵۱-۲۱۱ مورخ ۳۱/۶/۱۳۸۱ سازمان امور مالياتي کشور در چهار بند به شرح فوق در تاريخ ۳۱/۶/۱۳۸۱ به تصويب وزير امور اقتصادي و دارائي رسيد.