نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۱۴۷۹۲/۲۰۰ مورخ ۸۹/۵/۱۷(ماليات ارزش افزوده اتحاديه ها و شرکتهاي تعاوني مصرف)

0 1,510

حسابداراپ

در راستاي دستور مقام عالي وزارت در خصوص بررسي مشکلات مؤديان مالياتي از جمله اتحاديه ها و شرکتهاي تعاوني مصرف محلي و با عنايت به هماهنگي که با وزارت تعاون و اتحاديه تعاونيهاي مصرف(مـحلي، فرهنگيان،امکان و اسکاد) به عمل آمـده و نيـز بـه مـنظـور اجــراي صــحيـح قـانــون مـاليات بـر ارزش افزوده و وحدت رويه مقرر مي دارد:

اتحاديه ها و شرکتهاي تعاوني مصرف، در صورتي که اظهارنامه مالياتي ارزش افزوده دوره هاي گذشته لغايت بهار سال ۱۳۸۹ را تسليم نموده و يا حداکثر تا پايان آذرماه سال جاري تسليم نمايند، با رعايت شرايط ذيل مشمول رسيدگي بر اساس خوداظهاري براي دوره هاي پاييز سال ۱۳۸۷ لغايت تابستان ۱۳۸۸ خواهند بود.

۱- اتحاديه ها و شرکت هاي تعاوني مصرف در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده، در صورت عدم تسليم اظهارنامه مالياتي دوره هاي گذشته لغايت بهار سال ۱۳۸۹، حداکثر تا پايان آذرماه سال جاري نسبت به تسليم اظهارنامه مالياتي دوره مزبور اقدام نمايند.

۲- اتحاديه ها و شرکت هاي تعاوني مصرف، چنانچه تاکنون در ذيل صورتحسابهاي صادره و يا رسيد صندوق فروش ماليات و عوارض ارزش افزوده را اعمال ننموده اند، حداکثر تا پايان شهريور سال ۱۳۸۹ نسبت به درج ماليات و عوارض در ذيل صورتحساب و رسيد صندوق فروش اقدام نمايند.

۳- اتحاديه ها و شرکت هاي تعاوني مصرف حداکثر تا پايان آذر ماه سال ۱۳۸۹ فرصت خواهند داشت تا نسبت به ثبت اظهارنامه مالياتي دوره هاي گذشته در سامانه الکترونيکي ماليات بر ارزش افزوده اقدام نمايند. در غير اين صورت از مساعدت سازمان امور مالياتي کشور در اجراي ماده «۳۳» قانون ماليات بر ارزش افزوده برخوردار نخواهند شد.

پندار سیستم

۴- ادارات کل امور مالياتي موظفند،صرفاً اظهارنامه مالياتي ارزش افزوده دوره پاييز سال ۱۳۸۷ لغايت تابستان سال ۱۳۸۸، اتحاديه ها و شرکتهاي تعاوني مصرف را که با اعلام صحيح خريد و فروش هر دوره و تا تاريخ ۳۰/۰۹/۱۳۸۹، با رعايت شرايط بندهاي «۱و۲و۳» تسليم شده يا خواهد شد را بر اساس خوداظهاري و بدون رسيدگي مورد پذيرش قرارداده و ماليات و عوارض را بر آن اساس با اتحاديه و شرکتهاي تعاوني مصرف نهايي نمايند.

شايان ذکر است که رسيدگي اظهارنامه مالياتي ساير دوره ها، مطابق با دستورالعمل رسيدگي و رعايت ساير مقررات و قوانين مرتبط خواهد بود.

۵- کليه مراجع مالياتي از جمله هيأتهاي حل اختلاف مالياتي موظف به رعايت مفاد اين بخشنامه در مورد اشخاص مزبور براي دوره هاي مالياتي پائيز سال ۱۳۸۷ لغايت تابستان سال ۱۳۸۸ خواهند بود.

مديران کل محترم امور مالياتي مسئوليت حسن اجراي اين بخشنامه را عهده دار خواهند بود.

علي عسکري

رييس سازمان امور مالياتي کشور

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.