نرم افزارحسابداری صدگان

تصويب اساسنامه جامعه حسابداران رسمي ايران

2 664

حسابداراپ

رئيس كل سازمان امور مالياتي گفت: با تصويب اساسنامه جامعه حسابداران رسمي ،‌اختلافات موجود بين گزارشهاي حسابرسي رسمي و كارشناسان سازمان امور مالياتي به حداقل خواهد رسيد. به گزارش رسانه مالياتي ايران علي عسكري در نشست خبري گفت:

پندار سیستم

در مورد بعضي از گزارشهاي مالياتي كه حسابداران رسمي براي موديان مختلف تهيه مي كنند اختلاف نظر داريم . البته بسياري از گزارشها درست است ودر تنظيم آنها اخلاق حرفه اي رعايت شده و از نظر ما مقبول شناخته مي شود. وي افزود: در مواردي كه اختلاف محاسباتي داريم و يا بر اساس سوابق مالياتي به نظر مي رسد كه گزارشها نياز به رسيدگي مجدد دارد و نيز در حالت اختلاف در تشخيص ماليات ،‌موارد را به جامعه حسابداران منعكس مي كنيم و اميدواريم در آينده بتوانيم اختلاف را به صحت و درستي نزديك كنيم. وي با بيان اينكه در گزارشهايي كه تفاوت قابل توجه بوده ،‌موضوع از چشم همكاران ما پنهان نمانده است يادآور شد : ما اين موارد را به صورت تصادفي رسيدگي و بر اساس سوابق مالياتي موديان بازنگري مي كنيم. عسكري تاكيد كرد : در بعضي موارد كار شناسان سازمان امور مالياتي بر اساس شواهد و قرائن و تجربه به اين نتيجه مي رسند كه گزارش با واقعيت مطابقت ندارد و بازنگري ضروري است. اين موضوع در گزارش كميسيون اقتصادي مجلس هم تذكر داده شده است. معاون وزير اقتصاد افزود: براي حل اين مشكل بستر قانوني در قانون ماليات بر ارزش افزوده فراهم ودر تهيه اساسنامه جامع حسابداران رسمي پيش بيني شده است. رئيس سازمان امور مالياتي گفت: اساسنامه جامع حسابداران رسمي براي تصويب در هيات دولت آماده شده است در اين اساسنامه قواعد كار از لحاظ كنترل و مديريت حسابداران و حسابرسان به لحاظ حقوقي و قانوني به نظم دقيقتري در آمده است و مطابق آن مي توانيم كار را بهتر مديريت كنيم و اختلافات گزارش حسابرسان رسمي با محاسبات كارشناسان سازمان امور مالياتي را كاهش مي دهيم.

. ۱۳۸۹/۰۷/۲۴

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. بهرامي نژاد می گوید

    با سلام
    اين تلاش بي شائبه و تحسين برانگيز شما و ساير دوستان زحمتكش را صميمانه تبريك عرض نموده وبراي شما آرزوي تندرستي وسلامتي دارم.
    موفق وپيروز باشيد چون گذشته

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام حضور جناب آقاي بهرامي نژاد عزيز
    از لطف شما سپاسگذارم و اميدوارم لطف شما هميشه شامل حال بنده و اين سايت باشد.
    باتجديد احترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.