نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح نحوه محاسبه مستمری بیمه‌شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان

20 6,522

حسابداراپ

 

 افراد بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی نیز می‌توانند به صورت پاره‌وقت، خارج از ساعات انجام کار موظف و یا ایامی در طول هر ماه را برای کارفرمایان مختلف کار کرده و بیمه‌پردازی داشته باشد.
.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهرداد محقق‌زاده با بیان اینکه براساس ماده ۳۴ قانون تأمین‌اجتماعی درصورتی که بیمه‌شده برای دو یا چند کارفرما کار کند، هریک از کارفرمایان مکلف‌اند به نسبت مزد یا حقوقی که می‌پردازند، حق‌بیمه سهم بیمه‌شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت نمایند، ادامه داد: افراد بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی نیز می‌توانند به صورت پاره‌وقت، خارج از ساعات انجام کار موظف و یا ایامی در طول هر ماه را برای کارفرمایان مختلف کار کرده و بیمه‌پردازی داشته باشد.

.
محقق‌زاده با اشاره به مشکلات و ابهامات قانونی به وجود آمده برای برخی از این قبیل افراد گفت: به منظور یکسان‌سازی رویه درمورد تمامی بیمه‌شدگان و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق افرادی که در پرداخت حق‌بیمه مشارکت بیشتری داشته‌اند، با استناد به مواد ۷۲، ۷۵ و ۷۷ قانون تأمین‌اجتماعی و تبصره‌های ذیل آنها؛ نحوه محاسبه مستمری بیمه‌شدگانی که در زمان احراز شرایط و در طول مدت محاسبه متوسط مزد یا حقوق در دو یا بیش از دو کارگاه به طور همزمان بیمه‌پرداز می‌باشند مورد بازنگری قرار گرفت.

.
وی با بیان اینکه برای محاسبه مستمری این دسته از بیمه‌شدگان ابتدا دستمزد هریک از کارگاه‌های مشمول کسر حق‌بیمه در طول ایام مربوط به محاسبه متوسط دستمزد به صورت ماه به ماه باهم و با رعایت سقف پرداخت حق‌بیمه تجمیع می‌شود، افزود: میانگین دستمزد مشمول کسر حق‌بیمه هر کارگاه جداگانه محاسبه شود.

پندار سیستم

.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: میانگین‌های به دست آمده درخصوص هر کارگاه در میزان سابقه اشتغال در همان کارگاه ضرب و بر عدد ۳۰ تقسیم شده و مجموع اعداد به دست آمده به عنوان مستمری استحقاقی بیمه‌شده خواهد بود.

.

————————————————————————————————-

لينك مرتبط:

ابلاغیه جدید حذف سوابق بیمه‌ای افراد

اصلاح نحوه محاسبه مستمری بیمه‌شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر

 

.

 

محل تبلیغ شما

20 نظرات
  1. sdghi می گوید

    با سلامء
    با توجه به مراجعه این جانب به سایت و عدم دسترسی به دستور اداری با موضوع:اصلاح نحوه محاسبات مستمری بیمه شدگان در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان تقاضا دارم برای دسترسی سریع به این دستور اداری راهنمایی لازم را بفرمایید. با تشکر

  2. سعید می گوید

    با سلام
    در مورد اشخاصی که در دو کارگاه مشغول به کار هستند و بیمه پرداخت میکنند ایا در سابقه بیمه تاثیر دارد یعنی اگر شخصی به مدت ۱۵ سال در دو کارگاه مشغول به کار باشد سابغه ان شخص ۳۰ سال حساب میگردد یا نه

  3. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خير سابقه دوبرابر نمي شود ولي به نسبت پرداختي چنانچه در مقطع بازنشستگي ، بيمه بيكاري ، هديه ازدواج و…باشيد اين پرداختي ها ملاك است.

  4. محسن می گوید

    باسلام و احترام
    اگر شخصی عضو هیات علمی دانشگاه باشد وبر اساس قانون استثنا دو شغله بودن در سازمان دولتی دیگر برای مدت محدود (یکسال ) اشتغال داشته باشد.پرداخت دو حق بیمه از سوی کارفرمایان امکان پذیر میباشد ؟
    لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر

  5. داود می گوید

    با سلام و احترام. من هم اکنون به صورت تمام وقت شاغل هستم و بیمه کامل برایم منظور می شود. می خواهم در محل دیگری به صورت ساعتی مشغول شوم. سؤالم این است که تعداد روز کارکرد کدام یک از کارهایم به عنوان سابقه در نظر گرفته می شود؟ (آیا جمع می شوند با هم؟)

  6. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله جمع ميشوند.

  7. mohsen می گوید

    باسلام و احترام
    اگر شخصی عضو هیات علمی دانشگاه باشد وبر اساس قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل (اصل ۱۴۱قانون اساسی)وتبصره آن که سمت های آموزشی در دانشگاه ها را استثنا کرده در سازمان دولتی دیگر برای مدت محدود (یکسال ) اشتغال داشته باشد.پرداخت دو حق بیمه از سوی کارفرمایان امکان پذیر میباشد ؟
    لطفا راهنمایی فرمایید. قبلا نیز سوال شده . با تشکر

  8. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    قراردادهای شما براساس ضوابط قانون کاروتامین اجتماعی است؟
    دراین صورت مانعی در ارسال دولیست تاسقف مصوب حق بیمه وجود ندارد.

  9. محسن می گوید

    سلام
    اگر شخصی در محل کار اولش تحت پوشش بیمه دیگری غیر از تامین اجتماعی باشد و در محل دومی هم کار کند، و دستمزد ماهانه دریافت کند ، آیا کارفرمای دوم موظف به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای او هست یا نه؟ خود فرد تمایلی به بیمه تامین اجتماعی ندارد.
    مثلا کارمند غیرتامین اجتماعی مخابرات یا شرکت نفت یا غیر آن.
    آیا تامین اجتماعی برای این فرد حق مطالبه حق بیمه دارد یا خیر؟
    ممنون از پاسخ شما

  10. فاطمه می گوید

    باسلام و خسته نباشید سوال داشتم مبنی براینکه من قالی بافی می کنم و بیمه ام کامل است. و میخاهم در محل دیگری هفته ای دو تا سه ساعت بعد از اتمام کار روزانه که ساعت ۵ عصر می باشد کار کنم . آیا برای بیمه اول من که بیمه تامین اجتماعی می باشد و خودم کارفرما می باشم مشکلی بوجود می آید؟ در صورت کار در محل دوم کارفرما باید به اندازه ساعات کار اینجانب را بیمه کند یا نه؟

  11. مستانه می گوید

    سلام من در یک دفتر مهندسی کار میکنم و بیمه تامین اجتماعی شدم میخواهم علاوه بر دفتر مهندسی در یک شرکت بازرگانی کار کنم بنابراین از دو محل بیمه تامین اجتماعی خواهم داشت . سوال من اینه با توجه به اینکه حقوق من از یه حدی بالاتر میره باید مالیات هم پرداخت کنم ؟

  12. شفیع می گوید

    با سلام،
    در صورت امکان شماره و تاریخ ابلاغیه ای که بر اساس آن در مورد شاغلین در دو کارگاه و بیشتر، ملاک محاسبه مستمری بازنشستگی ” میانگین‌های به دست آمده درخصوص هر کارگاه در میزان سابقه اشتغال در همان کارگاه ضرب و بر عدد ۳۰ تقسیم شده و مجموع اعداد به دست آمده به عنوان مستمری استحقاقی بیمه‌شده خواهد بود.” می باشد را اعلام فرمایید
    با سپاس

  13. حسن آشتبانی می گوید

    باعرض سلام
    احتراما به عرض مبرسانم من در شرکت اولی که کار میکردم نظربه افزایش حق بیمه خود که غیر متعارق شناخته میشد به مدت دوسال مجبور شدم در شرکت دیگری مشغول شده وحتی حق بیمه ام را خودم پرداخت کنم ولی طبق بند ۳۴ حق بیمه پرداختی تقسیم بر سی سال گردیده ومیانگین دریافتی بنذه ماهیانه هفتاد هزار تومان محاسبه گردیده در صورتیکه میانگین لیست ارسالی ۱۴۰۰۰۰۰۰ ریال بوده وبنده به طور متوسط ماهیانه ۳۵۰۰۰۰ ریال حق بیمه طی این دوسال گذشته پرداخت کرده ام خواهشمندم راهنمائی فرمایید چکار کنم تا مجموع دربافتی من عادلانه محاسبه گردد

  14. كامران فروزفر می گوید

    بنظر بنده سازمان تامين اجتماعي رسالت خود رافراموش كرده بيمه يك قرارداد دوطرفه است وشخصي طي سنوات كاري خود بيمه پرداخت نموده است حال يك كارگاه باشد وياچند كارگاه بالاخره وجوهي را از بابت حق بيمه پرداخت نموده است حال چرا در زمان محاسبه مستمري بازنشستگي با فرمولي من درآورد كه دقيقا مشخص است كه هيچگونه كار كارشناسي روي آن صورت نگرفته بكار ميگيرد واين نشان ميدهد كه بر خلاف ادعايشان مبني بر ضايع نشدن حق بيمه شده دقيقا برخلاف آن است وديدگاه سازمان براساس عدم اعتماد وضايع كردن حق بازنشستگان است شما اگر دنبال حذف پرداختهاي بيمورد هستيد فقط كافيست نسبت كساني كه زير ٣٠ سال كاركر بازنشسته شده اند را به ٣٠ سال كاركرده ها استخراج كنيد خواهيد فهميد كه چه تعهد مالي فراواني براي سازمان درست كرده ايد

  15. فاطمه می گوید

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم کسی که تو یه کدکارگاهی سی روز کارکرد داره و بیمه براش رد میشه میتونه تو کارگاه دیگه با سی روز کارکرد یا کمتر بیمه براش رد شه؟

  16. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    بله منعی برای ارسال لیست ازچندمنبع تا ۷ برابرحداقل حقوق نیست

  17. رحیمی می گوید

    با سلام ۲۸ سال در ارگان دولتی سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم دو سال آخر در کارگاه دوم مشغول بکار هستم و بیمه برایم واریز می نمایند نحوه محاسبه بازنشستگی تامین اجتماعی برای کارگاه دوم چطور است . باتشکر

  18. امیر می گوید

    باسلام
    بنده در کارگاه اول مشمول سخت زیان آور و بازنشسته شدم . باتوجه به اینکه مدت ۵ سال بعنوان استاد حق التدریس در حال درس دادن هستم و حق بیمه نیز کسر و پرداخت شده آیا این مبلغ پرداختی بعنوان میانگین دستمزد جمع میشود اگر مثبت هست طریقه محاسبه به چه صورت هست؟

  19. ن ف می گوید

    سلام، حقوق من در كارگاه اول(بيمه ي مادر ) به سقف رسيده است، پرستار هستم. در كارگاه دوم هم حق بيمه كم مي شود. همكاران مالي مي گويند اين باعث مشكل در فرآيند بازنشستگي خواهد شد. كسي مي داند چرا چنين مشكلي پيش مي آيد؟ و چه بايد كرد؟ چون من بايد تا ۴ ماه بعد بازنشسته شوم.

  20. عزت درویش می گوید

    بازنشسته سال ۹۵ هستم سال ۹۰ تا ۹۱ دوتا گارگاه بیمه پرداخت میکردم حدود یک سال در دو گارگاه بیمه دادم آیا می‌شود پیگیری کرد باری سابقه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.